Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30451
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 19 آبان 1400 - 13:29 |

جایگاه قرآن در جهان اسلام موضوع برنامه «قلب فرهنگی» رادیو

جایگاه قرآن در جهان اسلام موضوع برنامه «قلب فرهنگی» رادیو

برنامه «قلب فرهنگی» جمعه ۲۱ آبان، با بیان جایگاه کتاب الهی قرآن در نزد مسلمانان و به طور کل جهان اسلام، شنوندگان رادیو فرهنگ را همراهی می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، هر چند رسیدن به تمام حقیقت قرآن و بیان جایگاه واقعی آن، امری مشکل و دشوار است، اما با استفاده از خود قرآن و سخنان پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع)، می‌ توان گوشه‌هایی از عظمت و جایگاه قرآن را در اسلام نشان دهد و در برنامه «قلب فرهنگی» این هفته، حجت‌الاسلام ده دست به عنوان کارشناس مذهبی به این موضوع می‌ پردازد.

بخشی دیگر از این برنامه به گفت و گو با حجت‌الاسلام میرزابیگی، کارشناس مهدویت اختصاص دارد که درباره روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام در معرفی امام عصر(عج) صحبت می‌ شود.
حجت الاسلام میرزابیگی ضمن خواندن این حدیث از امام یازدهم(ع) که «فرزند من همان قائم بعد از من است و همان کسی است که دارای علائم پیغمبران یعنی طول عمر و غیبت طولانی خواهد بود. بر اثر طولانی بودن مدت غیبتش، دلها را قساوت می‌ گیرد و جز افرادی که خداوند، مهر ایمان بر دلشان زده و با امداد غیبی مؤید داشته، کسی در راه اعتقاد به وی ثابت نمی‌ماند.» به بررسی ابعاد مختلف آن می‌ پردازد.
برنامه «قلب فرهنگی» ۲۱ آبان ساعت ۱۲:۳۰ از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.