Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 35902
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 27 مرداد 1401 - 11:32 |

جستجوی واژه «ایران» در اشعار صائب تبریزی در رادیو ایران

جستجوی واژه «ایران» در اشعار صائب تبریزی در رادیو ایران

برنامه «پارسی گویان» این هفته پنجشنبه بیست و هفتم مرداد، با حضور دكتر محمد جعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی به بررسی اشعار عاشورایی صائب تبریزی و هم چنین جستجوی واژه ی «ایران» در اشعار این شاعرمی پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران؛ برنامه «پارسی گویان» پنج شنبه‌ها ساعت ۱۶:۰۰ با محوریت پاسداشت زبان فارسی از رادیوایران پخش می‌شود.
سیده زهرا صالحی تهیه كننده برنامه «پارسی گویان» بیان كرد: این هفته پنجشنبه با حضور دكترمحمدجعفرمحمدزاده استاد دانشگاه و پژووهشگر زبان و ادبیات فارسی به بررسی واژه «ایران» در اشعار عاشورایی صائب تبریزی خواهیم پرداخت.
وی ادامه داد: صائب تبریزی از جمله شاعرانی است كه لقب «ملك‌ الشّعرایی» داشته است. دیوان اشعار این شاعر كثیرالشّعر با تصحیح‌های گوناگون و در سال‌های مختلف ‌در یك جلد، دو جلد یا سه جلد به بازار نشر راه یافته است ولی كامل‌ترین دیوان صائب تبریزی تا به امروز همان است كه در شش مجلّد و به همّت صائب‌ شناس ماهر و قهرمان سخن معاصر، استاد محمّد قهرمان منتشر شده است .
صالحی اظهار داشت: در بخش دیگری از برنامه با سیده تكتم حسینی و زهرا حسین زاده دو تن از شاعران اهل افغانستان گپ و گفت خواهیم داشت و همچنین تینا میركریمی با فارسی آموزان كره ای گفت و گو می كند.
این‌ تهیه ‌كننده در پایان تصریح كرد: در قسمتی از برنامه فرزانه شكراللهی به روال هر هفته كارشناس ادبیات بخش هایی از شاهنامه را می خواند.
«پارسی گویان» به تهیه كنندگی سیده زهرا صالحی و با اجرای حسن همایی و با حضور محمد جعفر محمدزاده پنجشنبه ها ساعت ۱۶:۰۰ و بازپخش آن سه شنبه ها ساعت ۲۳:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.