Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 36659
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 09 مهر 1401 - 12:20 |

دو‌ برنامه ویژه گرامیداشت هفته وحدت در جدول پخش رادیو فرهنگ

دو‌ برنامه ویژه گرامیداشت هفته وحدت در جدول پخش رادیو فرهنگ

«نامه‌های پیامبر(ص)» و «محمدنامه» دو برنامه ای هستند که پیس از آغاز هفته وحدت از امروز شنبه ۹ مهرماه از رادیو فرهنگ روانه آنتن می‌شوند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «محمد نامه» مستند ترکیبی به مدت ۱۵ دقیقه و تعداد ۱۷ برنامه است که تا ۱۷ ربیع الاول با پژوهش و اجرای استاد مهدی امین فروغی ساعت ۰۱:۳۰ پخش می‌شود.این برنامه با هدف نعت خوانی و مدیحه خوانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در دیوان شاعران فارسی زبان و کتاب های نویسندگان و مورخان ایرانی که در آغاز سخن به نعت و منقبت پیامبر اسلام پرداخته اند تولید شده است.

همچنین برنامه نامه‌های پیامبر (ص) با ساختار مستند روایی و موضوعی به بررسی ۱۳ نامه پیامبر (ص) به سران کشورها با هدف معرفی دین اسلام و ارسال پیام صلح و دوستی به سایر ملت ها بر اساس کتاب مکاتیب الرسول می‌پردازد که ترجمه آن با نام پیک هدایت اثر آیت الله مسعودی خمینی و همچنین کتاب نامه‌ها و پیمان نامه‌های پیامبر نوشته سید محمد حسینی چاپ انتشارات سروش ساعت ۰۵:۴۵ به مدت ۱۵دقیقه با اجرای بهروز رضوی راوی اصل نامه‌های پیامبر و مریم واعظ پور گوینده متون برنامه پخش می‌شود.
گفتنی است «پیام محمد(ص)»،«ترنم وحدت»،«والا محمد» و… از دیگر برنامه‌هایی هستند که در گرامیداشت هفته وحدت از رادیو فرهنگ پخش می‌شوند.
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.