Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 36615
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 06 مهر 1401 - 17:32 |

رادیو ایران و جستجوی واژه «ایران» در اشعار «اوحدی كرمانی»

رادیو ایران و جستجوی واژه «ایران» در اشعار «اوحدی كرمانی»

برنامه «پارسی گویان» پنج شنبه‌ها ساعت ۱۶:۰۰ با محوریت پاسداشت زبان فارسی از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، این هفته پنجشنبه هفتم مهر، دكتر محمد جعفر محمدزاده استاد دانشگاه و ‌پژوهشگر زبان فارسی به بررسی و جستجوی واژه «ایران» در اشعار «اوحدی كرمانی» می پردازد.
سیده زهرا صالحی تهیه كننده برنامه «پارسی گویان» بیان كرد: وحدالدین حامد بن ابی الفخر معروف به اوحد از رباعی‌گویان مشهور ایران در سده‌های ششم و هفتم هجری است.
تعدادی از رباعیات او، در زمره زیباترین رباعیات فارسی جای دارد. این رباعیات را مریدان شیخ می‌نوشته‌اند و در حال حاضر، چند مجموعه مستقل از رباعیات او كه توسط مریدان شیخ فراهم آمده موجود است.
وی اظهار داشت: بعد از بررسی واژه ایران در اشعار این شاعر، در بخش دیگری از برنامه دكتر نجمه دری استاد دانشگاه مهمان برنامه «پارسی گویان» می شود و از اهمیت زبان فارسی می گوید.
این‌ تهیه‌كننده رادیویی در پایان تصریح كرد: تینا میركریمی گزارشگر برنامه با استادان فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز گفت و گو كرده است و به روال هر هفته فرزانه شكراللهی كارشناس ادبیات نیز بخش هایی از شاهنامه را می خواند.
«پارسی گویان» به تهیه كنندگی سیده زهرا صالحی و با اجرای حسن همایی و با حضوردكتر محمدجعفر محمدزاده پنجشنبه ها ساعت ۱۶:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.