Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 29771
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 24 مهر 1400 - 11:07 |

رادیو فرهنگ همراه با مردم زلزله زده اندیکا

رادیو فرهنگ همراه با مردم زلزله زده اندیکا

رادیو فرهنگ امروز ۲۴ مهر دربرنامه «قلمرو فرهنگ» آخرین گزارش‌ ها از زمین لرزه در قلعه خواجه اندیکا خوزستان را تقدیم شنوندگان می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «قلمرو فرهنگ» امروز، آسیب های واردشده به مناطق زلزله زده قلعه خواجه اندیکا و وضعیت ساکنان خسارت دیده از زلزله و چگونگی حل مشکلات و کمبودها در این مناطق از زبان مردم و آسیب دیدگان ‌و مسئولان بررسی می‌ شود.

وقوع چند زمین لرزه با شدت‌های مختلف از هفته گذشته، آرامش مردم شهرستان اندیکا به ویژه مرکز آن قلعه خواجه در شمال شرق خوزستان را سلب کرده است و نیروهای امدادی برای کمک رسانی عازم این منطقه شده‌اند.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.
۲۱ روستا در شهرستان اندیکا بر اثر وقوع این زمین لرزه، دچار خسارت شدند و به ۲۰۰ واحد مسکونی شهرستان ایذه نیز خسارت وارد شد.

امدادگران جمعیت هلال احمر به افراد آسیب دیده از زلزله در شهرستان اندیکا امدادرسانی کردند و اقلامی نظیر چادر اسکان، پتو، موکت نایلون پوششی، برنج ،حبوبات، کنسروجات و اقلام بهداشتی در بین خانوارهای آسیب دیده از زلزله توزیع شده است.
برنامه «قلمرو فرهنگ» به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری، ساعت ۱۰:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.