Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 35149
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 09 تیر 1401 - 10:23 |

روشهای موثر پرورش ذهن و حل مسئله در «جوانه‌ها » رادیو فرهنگ

روشهای موثر پرورش ذهن و حل مسئله در «جوانه‌ها » رادیو فرهنگ

در جوانه‌های این هفته رادیو فرهنگ در بخش کارشناسی روشهای موثر برای پرورش ذهن و حل مسئله بیان و بررسی می‌شود .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه از شنوندگان نوجوان پرسیده می‌شود که چه روش‌هایی برای حل مسئله دارند.
بخش “معرفی کتاب” مجله “جوانه‌ها” به معرفی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه اختصاص دارد.
کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه نوشته‌ی جف کینی، زندگی پسر بچه‌ای را با زبانی طنزآمیز روایت می‌کند که به معنای واقعی بی‌عرضه است.
گرگ هفلی که اصلا بی‌عرضه بودن خود را قبول ندارد و فکر می‌کند روزی آدم مهم و ثروتمندی می‌شود، گاهی می‌خواهد خودی نشان دهد و بعضی از مشکلات را حل کند اما تقریبا همیشه اوضاع را بدتر از قبل می‌کند.

جف کینی (Jeff Kinney) نویسنده، طراح بازی، کارتونیست، بازیگر و کارگردان، مجموعه کمیک‌ استریپی به نام ایگدوف که در نشریه‌ی دانشجویی دایاموندبک منتشر می‌شد را خلق کرد. کینی با نویسندگی و تصویرگری مجموعه کتاب‌های کودک “دفترچه‌ خاطرات یک بی‌عرضه” به شهرت رسید. او آن را در ۱۹۹۸ طراحی کرد، اما اولین‌بار در آوریل ۲۰۰۷ به شکل کتاب چاپ و منتشر شد. مجله‌ی تایم در آوریل ۲۰۰۸ نام کینی را در زمره‌ی تأثیرگذارترین اشخاص جهان آورده است.
همچنین در بخش معرفی مشاهیرخانوم لوییزا مِی آلکات نوبسنده کتاب زنان کوچک معرفی می‌شود ، او رمان نویس و نویسنده داستان کوتاه است که بیشتر به سبب داستان‌هایی که برای کودکان به ویژه برای دختران نوشته شناخته می‌شود و داستان «زنان کوچک» او از ادبیات کلاسیک کودکان به شمار می‌رود.
در بخش خوشمزه این برنامه اشکنه اسفناج آموزش داده می‌شود و بخش ما میتوانیم به بیان راهکار هایی برای ایجاد انگیزه اختصاص دارد.
برنامه “جوانه‌ها” را پنجشنبه‌ها به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی ساعت ۱۲:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.