Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 24754
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 10 اسفند 1399 - 17:14 |

«روند دگرگونی ادبیات نمایشی ایران زمین» در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ

«روند دگرگونی ادبیات نمایشی ایران زمین» در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ

کتاب های «عبور از کذشته» و«روند دگرگونی ادبیات نمایشی ایران زمین»در برنامه «چاپخانه» یکشنبه ۱۰ اسفندماه معرفی می شوند .

در برنامه «چاپ خانه » این هفته بهاره برهانی با رسول نظر زاده، نویسنده کتاب روند دگرگونی ادبیات نمایشی ایران گفت و‌گو‌می کند‌.
کتاب «روند دگرگونی ادبیات نمایشی زنان ایران (از ۱۳۸۹ تا ۱۳۵۷)» به قلم رسول نظرزاده توسط انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشر شده است.
کتاب در ۵ فصل با عناوین «نگاهی به شخصیت زنان در آثار پایه‌گذاران نمایشنامه‌نویسی ایران»، «پیشگامان؛ تجربه‌های نخست (از۱۲۸۹ تا۱۳۲۰)»، «گامی به پیش؛ تقابل‌ها (از ۱۳۲۰ تا۱۳۵۶)»، «شکل‌های درونی/ دغدغه‌های ذهنی» و «نگاهی به زمینه‌ها و ساخت‌مایه‌های ادبیات نمایشی زنان ایران» نوشته شده است.
همچنین در این برنامه می توانید شنونده گفتگوی «صادق وفایی» و «عنایت الله شهیدی» درباره کتاب « عبور از گذشته» باشید.
«عبور از گذشته» با این محوریت که با تکنیک‌های خودیاری برگرفته از درمان EMDR زندگی خود را کنترل کنید نوشته دکتر فرانسین شاپیرو است و دکتر عنایت الله شهیدی یکی از مترجمان این کتاب است .
عبور از گذشته، یک راهنمای مفید و کاربردی از پروفسور فرانسین شاپیرو، خالق روان‌درمانی EMDR (حساسیت‌زدایی و بازپردازش با حرکات چشم) است. این روش که از پشتوانۀ پژوهشی و علمی بسیار بالایی برخوردار است، تا کنون به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان کمک کرده تا زندگی شادتر و آسوده‌تری داشته باشند.
برنامه «چاپخانه» با اجرای لیدا وحیدی و تهیه کنندگی پرویز جمالی با موضوع معرفی تازه های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان درخصوص آثارشان یکشنبه ها ساعت۲۰ برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.