Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 41598
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 02 خرداد 1402 - 12:01 |

زندگی حرفه ای «عبدلی» مستند رادیویی شد

زندگی حرفه ای «عبدلی» مستند رادیویی شد

«مستند فرهنگ» امروز سه شنبه، ۲ خرداد ماه به روایت زندگی حرفه ای جواد انصافی، بازیگر و كارگردان كشورمان اختصاص دارد.

این برنامه كه امروز به تهیه كنندگی «یلدا احتشامی» روانه آنتن می‌شود، پرتره ای از زندگی جواد انصافی (متولد سال ۱۲ آذر ۱۳۳۰، در تهران) بازیگر و كارگردان كشورمان است كه بیشتر او‌ را با نام عَبدُلی می‌شناسند. عبدلی نام شخصیتی است كه وی از اواخر دههٔ شصت، در نمایش‌های تلویزیونی بازی كرده‌ است. وی در عرصه‌های مختلف هنری نظیر نویسندگی، بازیگری و كارگردانی تبحر دارد. جواد انصافی بازنشسته روابط عمومی مخابرات است و سابقه فعالیت در رادیو دارد. از سری نقش های برجسته جواد انصافی می توان به ایفای نقش در فیلم های تلویزیونی شهر باران، غیر محرمانه، نون و پنیر و پسته، فیتیله و محله گل و بلبل اشاره كرد.
جواد انصافی فعالیت هنری را در سال های پایانی دهه ۵۰، با بازی در تله تئاتر “دام” آغاز كرده است. دومین تجربه تله تئاتر جواد انصافی به “نمك و نمكدان” اختصاص دارد. این تله تئاتر در سال ۱۳۶۰ به نویسندگی، كارگردانی و بازیگری جواد انصافی تولید شده است. این چهره همچنین به نویسندگی، كارگردانی و بازیگری در تله تئاتر های “بمب” و ” آقای كج خیال” در سال های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۳ پرداخته است.
نخستین فعالیت بازیگری جواد انصافی به فیلم تلویزیونی “حسام الدوله” اختصاص دارد. این فیلم در سال ۱۳۶۳ تحت كارگردانی، بازیگری و نویسندگی جواد انصافی به تولید رسیده است. وی به موجب ایفای نقش در فیلم تلویزیونی ” با زبان بی زبانی” به شهرت گسترده ای دست یافت. این فیلم به نویسندگی و كارگردانی جواد انصافی تولید شده است.

مستند فرهنگ را ساعت۱۴:۳۰ از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.