Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 27393
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 06 تیر 1400 - 11:33 |

«شب های فرهنگ» رادیو به یاد اسماعیل سعادت

«شب های فرهنگ» رادیو به یاد اسماعیل سعادت

برنامه «شب های فرهنگ» یکشنبه ۶ تیر، یاد اسماعیل سعادت، زبان شناس، نویسنده و مترجم را با حضور غلامعلی حداد عادل و اصغر ‌دادبه گرامی می دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «شب های فرهنگ» به مناسبت بزرگداشت استاد اسماعیل سعادت، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، و اصغر دادبه، عضو هیأت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مطالبی را بیان می‌ کنند.

زنده یاد اسماعیل سعادت، زبان شناس، نویسنده و مترجم، در سال ۱۳۰۴ در خوانسار متولد شد. در سال ۱۳۲۲ راهی گلپایگان و سپس عازم تهران شد. در سال ۱۳۲۴ پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشسرای مقدماتی، به شغل آموزگاری در تهران مشغول شد. در سال ۱۳۳۰ در رشته زبان فرانسه و انگلیسی از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران مدرک کارشناسی گرفت و در سال ۱۳۳۱ که تحصیلات دانشگاهی را به پایان رسانید، از آموزگاری به دبیری ارتقا یافت. او در سال ۱۳۴۷ از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی ارشد زبان‌شناسی گرفت.

این استاد فقید، نویسنده، زبان‌شناس و مترجم آثار فلسفی، عضو شورای عالی ویرایش سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مدیر گروه دانشنامۀ تحقیقات ادبی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو پیوسته این فرهنگستان بود.
برنامه «شب های فرهنگ» را به تهیه کنندگی فریده گودرزی ساعت ۲۱:۳۰ روی موج اف ام‌ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.