Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 28706
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 09 شهریور 1400 - 11:19 |

«شهر گمشده» را امروز از «رادیو کتاب» بشنوید

«شهر گمشده» را امروز از «رادیو کتاب» بشنوید

شنوندگان برنامه «رادیو کتاب» امروز بخش‌ هایی از کتاب «شهر گمشده» نوشته محمدحسن زورق را با صدای بهروز رضوی از رادیو فرهنگ می‌ شنوند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، خوانش بخش هایی از کتاب «شهر گمشده» که دفتر نشر فرهنگ اسلامی چاپ کرده، در برنامه «رادیو کتاب» سه شنبه ۹ شهریور با صدای بهروز رضوی پخش می‌ شود.

کتاب «شهر گمشده» تحلیلی درباره حضرت فاطمه(س) و سیره و اندیشه‌ های ایشان است که در چهار فصل با عناوین «در عصر بعثت»، «قریش، محمد و فاطمه»، «مدینه النبی و مدینه العرب» و «فاطمه چه گفت؟ مدینه چه شد؟» منتشر شده است.
محمد حسن زورق، نویسنده این کتاب در فصل نخست در چهار بخش جداگانه به جهان و جای پیامبران، نگاه از شرق به جهان، کالبدشکافی جهان، خاورمیانه و عربستان پرداخته است. در فصل دوم در پنج بخش به قریش، محمد و خدیجه، بعثت محمد، ولادت فاطمه و فاطمه و مکه اشاره شده است. در فصل سوم کتاب نیز هجرت، پیدایش دو مدینه، فاطمه و علی، مدینه النبی و مدینه العرب مورد بررسی قرار گرفته و چهارمین فصل کتاب نیز به رحلت پیامبر، مدینه چه شد؟، فاطمه چه گفت؟، فاطمه و مرگ و از فاطمه تا مرگ اختصاص دارد.
برنامه «رادیو کتاب» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ ‌از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.