Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 13725
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 16 مهر 1398 - 14:10 |

طنازی پاییزی رادیو

طنازی پاییزی رادیو

معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران برنامه های طنز پاییزی این معاونت را از برنامه های با سابقه طولانی تا تولیدات جدید اعلام کرد.

برنامه‌های «صبح جمعه با شما »،« کوی نشاط » از رادیو ایران ، « خط آزاد »،«توپ» ،«چوب خط»  از رادیو جوان  و «عصر صبا» ،«صبح صبا»  از رادیو صبا و «این برنامه قابل پخش نیست» از رادیو تهران به عنوان برنامه‌های منتخب  معاونت صدا در پاییز سالجاری معرفی شده‌اند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا،« صبح جمعه با شما » قدیمی ترین برنامه طنز رادیویی رسانه ملی در ساختار ترکیبی – نمایشی که ماهیت آن، نقد و طنزهای اجتماعی همراه با ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مخاطب است. عوامل برنامه ترکیبی از چهره های شاخص ، قدیمی و جوان می باشند. در رویکرد تعاملی جدید برنامه ، چهره های طنز استانها به برنامه افزوده شده اند.

این برنامه با ساختار« ترکیبی-نمایشی  » با موضوع تفریح و سرگرمی جمعه ها ساعت ۹:۳۰ صبح به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان و گویندگی  نسیم رفیعی و ابوالفضل آقاخانی پخش می شود.

« کوی نشاط»    مجموعه طنز نمایشی است که در آن بازیگران مطرح رادیو به نقش آفرینی می پردازند. موضوع نمایش های برنامه به سمت اخلاق شهروندی، رفتار های بین فردی و نقد رفتار های مدیریتی منعطف است. تولید طنزآهنگ هایی با نقادی موضوعات اجتماعی از دیگر بخش های برنامه است.  از جمله بخش های برنامه می توان به نشاط الشعرا، مدرسه نشاط، آقای درگیریان و بوستان نشاط اشاره کرد.

این برنامه با ساختار «ترکیبی-نمایشی »  و با موضوع تفریح و سرگرمی  پنج شنبه ها ساعت ۹ صبح به تهیه کنندگی  مهدی ساعی و گویندگی   ابوالفضل آقاخانی پخش می شود.

در برنامه عصرگاهی«خط آزاد»  از زبان طنز کمک گرفته می شود. در تابستان امسال موضوعات برنامه بر اساس علاقمندی جوانان برای گذراندن فراغتشان در این فصل طراحی شد. خط آزاد شامل قسمت های متنوعی ست که در فرامتن به اهمیت تولید ملی ،  مشکلات جوانان، نقد رفتار جامعه، جذابیتهای فرهنگی قومیت های ایران، نقد رانت خواری و فاصله نسلها و رشد تکنولوژی اشاره دارد.

این برنامه در ساختار «ترکیبی-نمایش» ،ازشنبه تا چهارشنبه ها ساعت ۱۷ به  تهیه کنندگی حامد مرادیان و شکوفه موسوی و گویندگی  فاطمه صداقتی پخش می شود.

«توپ»  برنامه طنز ورزشی است که با اتفاقات و اخبار ورزشی شوخی می کند. مشارکت مخاطب با طرح پرسش در برنامه شکل می گیرد و برنامه با مجموعه ای از برنامک ها که با توجه به اتفاقات هفته ساخته شده تولید و پخش می شود.

شوخی با اتفاقات و حاشیه های ورزشی ایران و جهان در قالبهای مختلف مثل اخبار ،آگهی بازرگانی ، کارشناسی ، شعر ، برنامک های موسیقی محور، گزارش ورزشی و نمایش کوتاه با مایه طنز به مخاطبان ارائه می شود.این برنامه در ساختار « ترکیبی-نمایشی » پنجشنبه و جمعه ها به طور زنده از ساعت ۱۷ به تهیه کنندگی  حامد مرادیان و گویندگی  اشکان صادقی پخش می شود.

در « چوب خط  »دو شرکت کننده همزمان بصورت تلفنی با هم رقابت می‌کنند چهار داور هم در برنامه حضور دارند که سوال ها بصورت طنز و نمایشی توسط آنها پرسیده میشود و شرکت کننده تعیین می‌کند که کدام داور سوال از وی بپرسد.نکته مهم در این مسابقه نوع سوال هاست که بندرت در سایر مسابقه های رادیو تلویزیونی مطرح شده و اطلاعات خوب و جالبی در حوزه های مختلف تاریخی ، گردشگری ،ایران شناسی حیات وحش و محیط زیست و گونه های گیاهی ایران و دیگر موضوعات به شنونده ها می‌دهد.

این برنامه در ساختار« ترکیبی-نمایشی  » شنبه تا چهارشنبه ها ساعت ۱۴ به  تهیه کنندگی منصوره توحیدلو گویندگی  حسن اسماعیل پور پخش می شود.

« عصر صبا  »با داشتن بخش های شاد نظیر عصر مسابقه،  عصر ازدواج،  عصر فسقلی، عصر سوت و شوت،  عصر کلمات همراه با نمایش ها و مسابقه موضوعی مشاغل و ازدواج،  با مشارکت مخاطبان تهیه و پخش می شود .

این برنامه در ساختار « ترکیبی- نمایشی »و با موضوع تفریحی –سرگرمی  شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰به طور زنده به  تهیه کنندگی  سجاد کلبادی نژاد و  گویندگی  امیر زنده دلان، نازنین مهیمنی و آسیه گرجی پخش می شود.

«صبح صبا »برنامه ای  صبحگاهی با هدف ارائه اطلاعات علمی و فرهنگی در قالب طنز ،بیان نکات اخلاقی- اجتماعی در شکل طنز و شوخی و آزاد کردن ذهن مخاطبان از گرفتاری های روزمره است .مخاطبان می توانند از طریق پیامک و تماس تلفنی با برنامه ارتباط برقرار کنند .

این برنامه در ساختار« کلا می -پیامی –آوایی  » با موضوع اطلاع رسانی   شنبه تا چهارشنبه  ساعت ۸ صبح به  تهیه کنندگی  سجاد کلبادی نژاد و مژده آقا محمدی  و گویندگی  امیر زنده دلان پخش می شود.

« این برنامه قابل پخش نیست » با هدف نقد درست، محترمانه، مودبانه و موثر سیاسی و اجتماعی  در فضایی خیالی،  معایب رفتار های مدیران را به زبان طنز و گاها کمدی بیان می کند.

بالا بردن ظرفیت نقدپذیری میان مدیران و مسئولان، شوخی با رویدادهای سیاسی و اجتماعی با هدف رشد و اصلاح، از اهداف اصلی برنامه است.

ایجاد نقدی به دور از یاس و سیاه نمایی، توهین نکردن به دیگران در نقد، نشاط و امیدآفرینی  به همراه نقد، شوخی با اخبار به دور از توهین به افراد حقیقی و حقوقی، نهی از منکر مسئولان به عنوان موتور حرکت جامعه، و امر به معروف مسئولین و مردم در راستای رشد جامعه، از دیگر رویکردهاست.

این برنامه در ساختار« ترکیبی-نمایشی »  با موضوع فرهنگی-تاریخی –  ادبی شنبه ها ساعت۱۷:۰۵  و پنجشنبه ساعت : ۱۷:۳۰ به   تهیه کنندگی نیما نعمتی زاده و گویندگی وحید رونقی پخش می شود.

به اشتراک بگذارید
  1. سلام وعرض ادب حضور سردبیر هنرصدا استادوحیدبیات خداقوت
    طنازی پاییز ، همه ی برنامه هاش خوبه بجز. صبح جمعه باشما . دراین برنامه ضعفش تو نویسندگیش مشاهده میشه واقعا متن برنامش ضعیف و بیمزه نوشته شده اگه اسم برنامش عوض میشد خب میگفتیم برنامه جدیده اما مردم صبح جمعه ی قبلی رویادشون هست این برنامه جدید رو مقایسه میکنند من از تهیه کننده خواهش میکنم حداقل متن های صبح جمعه قبلی رو دوباره با اجرای افراد جدیدی که دارن اجراکنند. خانم زند بهترین بازیگر طنزه اما با متن ضعیف هنرش دیده نمیشه . باسپاس فراوان ازشما

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.