Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 27845
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 29 تیر 1400 - 12:57 |

«عصر صبا» رادیو از پیر شدن كشور می گوید

«عصر صبا» رادیو از پیر شدن كشور می گوید

برنامه زنده “عصر صبا “كه با رویكرد طنز به موضوعات اجتماعی و فرهنگی روز جامعه می پردازد روز سه شنبه ۲۹ تیر به موضوع پیر شدن كشور اختصاص می یابد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا ، برنامه زنده “عصر صبا “كه با رویكرد طنز به موضوعات اجتماعی و فرهنگی روز جامعه می پردازد روز سه شنبه ۲۹ تیر به موضوع پیر شدن كشور اختصاص می یابد.

درحال حاضر ۱۰ درصد جمعیت كشور ما سالمند هستند اما تا سه دهه آینده، ۳۰ درصد جمعیت در بازه سالمندی بالای ۶۰ سال قرار خواهند گرفت و بحران جمعیت، آینده كشور را تهدید می‌كند، پیش‌بینی‌ها حاكی است كه به دلیل سقوط نرخ زاد و ولد با كاهش شدید جمعیت به عنوان یك چالش بزرگ جمعیتی مواجه خواهیم شد.

روند رشد جمعیت در كشور نشان می‌دهد كه در سال‌هایی نه‌ چندان دور، جامعه‌ای پیر خواهیم داشت و سالمندان سهم قابل توجهی از جمعیت را به‌ خود اختصاص خواهند داد و لازم است در این زمینه انجام آینده‌نگری‌ های لازم صورت گیرد .

برنامه زنده” عصر صبا ” روز سه شنبه ۲۹ تیرماه با این عنوان موضعی راهی آنتن میشود كه ایران در حاال پیر شدن است .

در این برنامه در بخش ها و آتیم های متنوع تلاش می شود، در فضایی شاد و با بیانی متفاوت به اهمیت این موضوع اشاره شود كه در هر كشوری نیروی جوان موتور محركه توسعه اقتصادی آن كشور است. در ایران نیز هم‌اكنون غالب جمعیت را نیروی جوان تشكیل می‌دهد، ولی با پیش بینی های صورت گرفته در دهه های آینده ایران به سمت پیر شدن میرود كه این خود برای جامعه بسیار خطرناك است .

این برنامه با مطرح كردن سوال در این خصوص از مخاطبان می خواهد تا برای حل این مشكل چامعه راهكارهای پیشنهادی خود را ارائه دهند تا از طریق برنامه “عصر صبا ” نظرات و راهكارهای مخاطبان برای حل مشكل ازدواج و فرزند آوری اعلام شود .

برنامه “عصر صبا” به تهیه كنندگی آزاده شاهرخ مهر و نویسندگی امیر اكبری ،ابوالفضل طاهری ، حمید پارسا و اجرای مهدی پر روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می شود.

در این برنامه آتوسا برهانی نژاد به عنوان مسئول هماهنگی و مصطفی طالبیان مسئول ارتباطات ، امیر قربانی، مسلم احمدی، امیر اكبری وحید كمالی زاده به عنوان آیتم ساز با این برنامه همكاری می كننند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.