Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 26253
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1400 - 11:36 |

قطعه ای از محمد نوری در «با کاروان شعر و موسیقی» رادیو فرهنگ

قطعه ای از محمد نوری در «با کاروان شعر و موسیقی» رادیو فرهنگ

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت، به پخش و‌ بررسی قطعه ماندگار «شالیزار» یکی از آثار فاخر محمد نوری اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «با کاروان شعر ‌‌و موسیقی» یکشنبه ۱۹ اردیبهشت، قطعه «شالیزار» که موسیقی فولکلور بهره گرفته از موسیقی بختیاری است، پخش می‌ شود.

این اثر که یکی از قطعات آلبوم «آوازهای سرزمین خورشید» است، را استاد فریبرز لاچینی آهنگسازی کرده و زنده یاد محمد نوری آن را سروده و اجرا کرده است.
گفتی است محمد نوری با نام اصلی محمد راهنمایی نوری، صدای خاطرات چندین نسل است که علاوه بر خوانندگی، به تقریر و ترجمه مقالات و سرودن اشعار برای ترانه‌ ها هم می‌ پرداخت.
در بخشی از این برنامه فریبرز لاچینی از کارنامه هنری خود، علاقه به موسیقی و آهنگسازی در وطن سخن می‌ گوید. لاچینی تحصیلات موسیقی خود را از سن ده سالگی در هنرستان عالی موسیقی آغاز کرد. هنگامی‌که خود هنوز کودکی بیش نبود، با تصنیف مجموعه‌ ای به نام «فصل ها و رنگ ها» و «آوازهای دیگر» فعالیت حرفه‌ای خود را با همکاری با کانون پرورش آغاز کرد و در بدو جوانی با خلق و تصنیف بیش از صد قطعه برای خوانندگان پاپ آن دوره، آینده خود را به عنوان آهنگساز رقم زد.
لاچینی موسیقی‌ دان، آهنگساز، نوازندهٔ پیانو و دانش آموخته رشته موسیقی دانشگاه سوربن فرانسه است که علاوه بر ساخت آلبوم های تک‌نوازی پیانو، برای بیش از یک صد فیلم سینمایی آهنگ ساخته است.
برنامه «با کاروان شعر و موسیقی »را هرروز ساعت ۱۲:۳۰ به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و اجرای مریم واعظ پور از رادیو فرهنگ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.