Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 14436
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 20 آبان 1398 - 10:07 |

«مغز مبتلا به اوتیسم» به چاپ اول رسید

«مغز مبتلا به اوتیسم» به چاپ اول رسید

برنامه «چاپ اول» دوشنبه ۲۰ آبان ماه به معرفی و نقد و بررسی کتاب « «مغز مبتلا به اوتیسم» » نوشته « تمپل گراندین » اختصاص دارد .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ ؛ در برنامه «چاپ اول» دوشنبه ۲۰ آبان ماه « مریم بیانی » کارشناس مجری این برنامه درباره کتاب«مغز مبتلا به اوتیسم» با دکتر « میر شهرام صفری» یکی از مترجمین این کتاب گفتگو میکند.
کتاب Autistic Brain نوشته تمپل گراندین با عنوان «مغز مبتلا به اوتیسم» توسط دکتر میرشهرام صفری و ندا میهمی، ترجمه و روانه بازار شده است .
تمپل گرندیدن احتمالا معروف ترین فرد مبتلا به اوتیسم باشد؛ وضعیتی که از هر ۸۸ کودک ۱ نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. از زمان تولد وی در سال ۱۹۴۷، درک ما از این اختلال خیلی بیشتر شده است، این دانش منجر به امید هرچه بیشتر در مقایسه با گذشته شده و در نهایت به واسطه آن می توانیم علل و درمان های اوتیسم را بیابیم.
در این کتاب، گرندین با تجربه شخصی و با استفاده از اکتشافات جدید، حتی با اشتراک گذاشتن اسکن مغز خود، نشان می دهد که چه تفاوت هایی در مغز ممکن است علایم متداول اختلال اوتیسم را توضیح دهند. نکته قابل توجه آن است که او استدلال می کند که پرورش و آموزش کودکان اوتیسم باید بر نقاط قوت و ضعف آنها تاکید کند تا اینکه مشارکتهای منحصر به فرد آنها را تقویت کند.
اهمیت کتاب بیشتر از این رویکرد است که نویسنده خود اوتیستیک بوده است. اما توانسته به این اختلالات غلبه کند و کنار بیاید. کتاب نگاهی را تجویز می‌کند که تبلیغ اهداف انجمن جهانی اوتیسم است و مبتلایان به اوتیسم نباید افردی بیمار تلقی شوند که از سوی جامعه کنار گذاشته شوند. تاکید نویسنده ‌آن است که فرد اوتیستیک را باید به عنوان یک فرد متفاوت بپذیریم که می تواند قابلیت‌های خود را رشد دهد.
برنامه چاپ اول با اجرای «مریم بیانی» و تهیه کنندگی «پرویز جمالی» با موضوع معرفی تازه های نشر روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲:۴۵ برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.