Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 35678
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 14 مرداد 1401 - 1:28 |

«نستعلیق» رادیو صبا معرف هنرهای اسلامی می شود

«نستعلیق» رادیو صبا معرف هنرهای اسلامی می شود

رادیو صبا در ویژه برنامه «نستعلیق» به صورت مستند به معرفی هنرهای اسلامی می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیوصبا، «نستعلیق» عنوان یكی از برنامه هایی است كه به مناسبت ماه محرم همراه مخاطبان می شود.
این ویژه برنامه در قالب مستند رادیویی با موضوع هنرهای اسلامی تقدیم مخاطبان می شود.
نسیم صباغان تهیه كننده این برنامه گفت: هنر اسلامی شامل هنرهای تجسمی خلق شده در دنیای اسلام می‌باشد. هنر اسلامی شامل انواع متنوعی از هنر همچون معماری، خوشنویسی، نقاشی، سرامیك و مانند آن‌ها می‌شود. هنر اسلامی اغلب بر خلق زیبایی با نقوش انتزاعی و استفاده از حروف، متمركز بوده است. ویژه برنامه «نستعلیق» در قالب مستند به معرفی و تاریخچه هنر های اسلامی می پردازد.
در این برنامه گزارشگر برنامه به صورت مستند با كارشناسان هنرهای اسلامی گفتگو می كند. این برنامه روز پنجشنبه با موضوع معماری اسلامی تقدیم مخاطبان می شود.
وی افزود: معماری اسلامی موفق شده است كه خود را در بین برترین شیوه های معماری جهان جای دهد.بعد از ورود اعراب به ایران معماری ایرانی در دوره ساسانی به عنوان معماری اسلامی در جهان معروف شد.معماری اسلامی همانطور كه از نامش پیداست تحت تاثیر فرهنگ اسلامی شكل گرفته است و همه ی بنا های ساخته شده دارای یكسری خصوصیات ویژه یكسان هستند.در معماری اسلامی علاوه بر ظاهری زیبا در بردارنده باطنی قوی می باشد كه انسان را مجذوب خود می كند.
ویژه برنامه «نستعلیق» از روز ۱۳ مرداد روزهای پنج شنبه و جمعه ساعت ۱۰ به تهیه كنندگی و نویسندگی نسیم صباغان و اجرای رضا عباسی و گزاشگری آتنا سادات محمدپناه از رادیو صبا پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.