Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 35861
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 24 مرداد 1401 - 11:21 |

نقد و‌‌ بررسی فیلمنامه «پوست» در رادیو فرهنگ

نقد و‌‌ بررسی فیلمنامه «پوست» در رادیو فرهنگ

فیلمنامه ی فیلم «پوست » در برنامه «بوطیقا» رادیو فرهنگ دوشنبه ۲۴ مردادماه نقد و ‌بررسی می شود.

«بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است كه این هفته در نقد و بررسی فیلمنامه ها به تحلیل فیلمنامه فیلم سینمایی «پوست» كه عاشقانه ای آمیخته با خرافه است اختصاص دارد.

در برنامه این هفته «مصطفی محمودی »؛ منتقد سینما فیلم نامه «پوست » را كه نویسندگی كارگردانی برادران بهمن ارك و بهرام ارك انجام داده‌اند،نقد و بررسی می كند.
فیلم “پوست”، به تهیه‌كنندگی محمدرضا مصباح در سال ۹۷ در ژانر وحشت و به زبان تركی ساخته شد. این فیلم توانست در سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش هنر و تجربه و همچنین بهترین موسیقی متن برنده جایزه سیمرغ بلورین شود.
پوست به قلم بهمن و بهرام ارك، فیلمی است دربارهٔ عشق، جادو و خرافه پرستی و روایتگر داستان مردی به نام آراز است كه در جوانی عاشق دختری مسیحی به نام مارال بوده، ولی مارال با مرد دیگری ازدواج می‌كند. در روستای آنها خرافات زیادی پیرامون جادو و جمبل و نفرین… وجود دارد و مادر آراز نیز در این زمینه‌ها مهارت دارد. او كم‌كم متوجه می‌شود كه نرسیدنش به مارال به واسطه دعایی بوده كه مادرش در یك پوست نوشته و تصمیم می‌گیرد این دعا و دیگر طلسم‌های وارد شده به زندگی اش را نابود كند. در این راه هر چه بیشتر به مارال نزدیك می‌شود، حال مادرش بدتر می‌شود و یك دو راهی سخت برای او به وجود می‌آید.
در برنامه «بوطیقا» این هفته شنوندگان رادیو فرهنگ تیزر و بخشهایی از فیلم « پوست»را نیز می شنوند.
برنامه «بوطیقا» ساعت۲۱:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌كنندگی «مریم قاسمی» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.