Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 36556
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 02 مهر 1401 - 13:10 |

ویژه برنامه های رادیو ایران در سالروز رحلت پیامبر مهربانی

ویژه برنامه های رادیو ایران در سالروز رحلت پیامبر مهربانی

رادیو ایران به مناسبت سالروز رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) ویژه برنامه های مختلفی را در نظر گرفته است.

رادیو ایران ویژه برنامه‌های «باغ ارغوان، خانه دوست اینجاست، یك دو صدا، دیباج، حسینیه ایران، نوای دل، به نام عشق، روایت رهایی، به افق نور، قهرمان بردباری و استواری و اسوه شكیبایی» را برای رحلت جانسوز پیامبر مهربانی و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تدارك دیده است.
جزئیات این برنامه ها به شرح زیر است:
«باغ ارغوان» با نگاهی مذهبی مداحی‌ها و نوحه های مناسب روزهای پایانی ماه صفر را به تهیه كنندگی ندا حاجی اسماعیلی و با اجرای مریم نشیبا از روز شنبه دوم مهر ساعت ۱۵:۰۰ تقدیم می‌كند.
«خانه دوست اینجاست» از روز شنبه دوم مهر ماه از مشهد مقدس به تهیه كنندگی وحید بیات و با اجرای حمید رضا رضایی بعد از خبر ساعت ۱۷:۰۰با موضوع سبك و سیره نبوی پخش می شود.
«یك دو صدا» فصل یازدهم این مسابقه با محوریت ماه محرم و به ویژه روزهای پایانی ماه صفر از شنبه دوم مهر به تهیه كنندگی ساجد قدوسیان ساعت ۲۰:۰۰ پخش می‌شود.
«دیباج» برنامه مشاعره‌ای از اشعار آیینی مرتبط با روزهای پایانی ماه صفر كه به تهیه كنندگی زینب برومند و اجرای فاطمه مینا خانی ساعت ۲۰:۳۵ پخش می شود.
«حسینیه ایران» ویژه برنامه دیگری است كه از شنبه دوم مهر ماه محفلی رادیویی برای عزاداری رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) است این برنامه به تهیه كنندگی حسین معصومی و اجرای حسن همایی ساعت ۲۲:۰۰ پخش می‌شود.
«نوای دل» مداحی و سخنرانی از رحلت پیامبر اكرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) است كه روز یكشنبه سوم مهر، همزمان با سالروز رحلت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی(ع) ساعت ۰۸:۲۵ شنیده می شود.
«به نام عشق» ویژه برنامه دیگری است كه در همان روز با بررسی خصوصیات رفتاری پیامبر (ص) ساعت ۹:۰۰ به تهیه كنندگی حسین معصومی و با اجرای حامد نجم الهدی و مینا صفایی پخش می شود.
«روایت رهایی» ویژه برنامه دیگری است كه با محوریت روز شماری مناسبت های روزهای پایانی ماه صفر در همان روز ساعت ۱۱:۰۰ پخش می شود.
«به افق نور» سالروز رحلت پیامبر به تهیه كنندگی حسین معصومی و با اجرای حسن همایی ساعت ۱۱:۱۵ پخش می شود.
«قهرمان بردباری و استواری» سوگواره ای به مناسبت شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در همان روز یكشنبه ۱۴:۳۰ پخش می شود.
«اسوه شكیبایی» آخرین ویژه برنامه ای است كه در قالب نمایش رادیویی با موضوع وضعیت دوران امام حسن مجتبی (ع) و صلح ایشان ساعت ۱۵:۳۰ از رادیو ایران موج FM ردیف ۹۰ مگاهرتز و موج AM ردیف ۵۵۸ كیلوهرتز از رادیو ایران پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.