Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 38006
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 09 آذر 1401 - 11:24 |

گرامیداشت روز پرستار در «جوانه ها» رادیو فرهنگ

گرامیداشت روز پرستار در «جوانه ها» رادیو فرهنگ

مجله «جوانه ها» كه با اجرای نوجوانان از رادیو فرهنگ پخش می شود، چهار‌شنبه ۹ آذر با موضوع نقش پرستاران در جامعه روی آنتن می‌رود .

به گزارش هنرصدا، در جوانه های این هفته در بخش كارشناسی به میلاد حضرت زینب سلام‌ الله علیها اشاره شده و در ادامه نقش پرستاران در جامعه بررسی می شود .

بخش “معرفی كتاب مجله “جوانه ها” به معرفی كتاب میكروب‌های ترسناك نوشته نیك آرنولد، از مجموعه علمی علوم ترسناك اختصاص دارد.
نیك آرنولد محقق و نویسنده‌ی مشهور انگلیسی است كه در سال ۲۰۰۰ با نوشتن كتاب میكروب‌های ترسناك مجموعه علوم ترسناك را آغاز كرد. او در این مجموعه، علم را به شكل طنز به نوجوانان می‌آموزد.
در این كتاب، ابتدا انواع مختلف میكروب‌ها مثل ویروس‌ها و باكتری‌ها معرفی می‌شوند. سپس تاریخچه‌ای از تلاش دانشمندان در شناخت عوامل بیماری‌زا و اقدامات پزشكان در درمان بیماری‌های واگیردار و كشنده ارائه می‌شود.
همچنین در بخش «ما میتوانیم » به از خودگذشتگی پرستاران پرداخته می شود ، و‌در بخش معرفی مشاهیر آلفرد نوبل، شیمی دان سوئدی موسس جایزه ی نوبل و مخترع دینامیت معرفی می شود .
بخش گردشگری این‌هفته نیز شنوندگان را به سفری رادیویی به مشكین شهر دعوت می كند.
“جوانه ها” را به تهیه كنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.