Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 31779
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 15 دی 1400 - 0:07 |

گفت‌وگو با تهیه کننده و کارگردان «کوی نشاط» رادیو

گفت‌وگو با تهیه کننده و کارگردان «کوی نشاط» رادیو

تهیه کننده برنامه طنز «کوی نشاط» معتقد است خنده گرفتن از مخاطب ایرانی کار سختی است؛ او در عین حال اختصاص بودجه بیشتر به برنامه‌های طنز رادیویی را سبب مشارکت بهتر نویسنده‌ها و طنزپردازها می‌داند.

برنامه طنز «کوی نشاط» از سال ۹۱ پخشش را آغاز کرده و ندا حاجی اسماعیلی از اردیبهشت همین امسال تهیه کنندگی این برنامه طنز رادیویی را بر عهده گرفته‌است. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگوی خبرنگار بخش رسانه ایسنا با این تهیه کننده جوان رادیو است.

رادیو دوست داشتنی است
حاجی اسماعیلی درباره ارتباط مردم با رادیو در روزگار فعلی گفت: رادیو رسانه دوست داشتنی ای است و ارتباط مردم با رادیو هیچگاه قطع نمی‌شود و همیشه مخاطبان خاص خود را دارد.
او درباره راه کارهای جذب مخاطب به رادیو عنوان کرد: برای جذب مخاطب ما آیتم‌هایمان را دائم به روز می‌کنیم. آیتم‌های کوتاه راهکاری مناسب برای جذب بیشتر مخاطب است آیتم هایی که در عین کوتاهی بار معنایی و طنز داشته باشند.

حاجی اسماعیلی همچنین به  تولید طنزآهنگ در این برنامه نمایشی اشاره کرد و یادآور شد که خوشبختانه در فضای مجازی این آیتم ها از سوی مخاطبان با اقبال خوبی مواجه شده است.

رادیو رسانه دلی و رفاقتی است

او درباره شرایط اقتصادی برنامه‌های رادیویی با تاکید بر دلی بودن فعالیت علاقه‌مندان در رادیو گفت: در همین مصاحبه باید تشکر و قدردانی کنم از تک تک بچه های تیم که با من همراه هستند و مسائل مالی برایشان چندان مهم نیست. این دوستی هاست که رادیو را رسانه دلی و دوست داشتنی کرده است.

با مخاطب تعامل خوبی داریم
این تهیه کننده درباره تعامل مخاطبان با برنامه نیز عنوان کرد: یک راه تعاملی برای ارتباط با مخاطب داریم. چون برنامه ما تولیدی است موضوع هر هفته برنامه را یک هفته زودتر در فضای مجازی اعلام می کنیم و از مخاطبانمان می خواهیم که اگر خاطره بامزه یا شعر طنزی یا نکته بامزه ای درباره موضوع  دارند، برایمان ارسال کنند. چون از فضای مجازی با مخاطب در ارتباط هستیم، فکر می‌کنم بیشتر مخاطبانمان جوان هستند.

حال خوش خنده می‌آورد
حاجی اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که خنداندن مخاطب در شرایط  فعلی، برای سازندگان برنامه‌های طنز چه دشواری‌هایی دارد؟ تصریح کرد: خنده گرفتن از مخاطب‌های ایرانی کلا کار سختی است. خارجی‌ها خیلی راحت تر از ایرانی ها می‌خندند، شاید چون دشواری‌های زندگی شان کمتر است. حال خوش خنده می‌آورد. اگر مردم حال خوشی داشته باشند راحت تر می‌خندند. در هر صورت ما سعی می‌کنیم با بهره گیری از موضوعات روز، حتی تلخی های روزگار را با زبان طنز بیان کنیم و خنده بر لب مخاطب بیاوریم که امیدوارم موفق شده باشیم؛ البته در این مسیر کمی هم درگیر ممیزی می‌شویم.

نگران گوینده‌های پیشکسوت بودیم
تهیه کننده «کوی نشاط» در پایان درباره دشواری‌های برنامه سازی در دوران کرونا گفت: ما هم مثل بقیه همکاران پرتلاش صداوسیما به خاطر کرونا خیلی سختی کشیدیم و بنده همواره دل نگران همگی دوستان به خصوص پیشکسوتان نازنین در «کوی نشاط» بودم و هستم؛ از جمله چند گوینده پیشکسوت از جمله استاد امیر پارسی، استاد تورج نصر و استاد عباس نباتی.

باقری نژاد کارگردان این برنامه هم در پاسخ به این پرسش که نمایش رادیویی چگونه با مخاطبانش ارتباط برقرار می کند اینگونه بیان کرد: در رادیو چون فقط با عنصر صدا سروکار داریم رعایت میزانسن و پرسپکتیو بسیار حایز اهمیت است. تلاش بنده بر این است که با همراهی بازیگران حرفه ای، «کوی نشاط» به بهترین صورت به گوش دوستان شنونده برسد.

برنامه «کوی نشاط» به تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی، به کارگردانی شاهرخ باقری نژاد، به قلم ابوالفضل طاهری، مجید اجاقلو، لیلا حسین پور، اشرف نوری، لیلا اسرار و مرتضی اسماعیلی  با هنرمندی تورج نصر، امیرپارسی، اردشیرمنظم، عباس نباتی، ناهید امیریان، رضا پاپی، امید ماهر، احمدرضا موسوی، مرتضی اسماعیلی، مریم باقری، ارسلان جولایی، تینا هاشمی، آزاده اکبری، مونیکا جهانبان و اسیه گرجی با اهنگسازی حمیدرضا نورایی و خوانندگی حامد قویدل و اجرای ابوالفضل آقاخانی هر هفته پنجشنبه ساعت ۹:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود.
 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.