Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29397
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 09 مهر 1400 - 17:31 |

گفت وگو با رامین پورایمان هنرمند نمایش‌های رادیویی

گفت وگو با رامین پورایمان هنرمند نمایش‌های رادیویی

رامین پورایمان، بازیگر رادیو و تلویزیون، معتقد است: برای جذب جوانان به رادیو، باید نگاه از بالا به پایین را کم کرده و با جوانان صادق بود.

این هنرمند در گفت ‌وگو با ایسنا درباره وضعیت نمایش های رادیویی گفت: مدیریت جدید نمایش های رادیویی آقای دکتر سوهانی که چند ماهی می‌شود آمده است، صمیمی است. تحصیلکرده این کار است. از وقتی ایشان آمده اوضاع فرق کرده و خیلی بهتر شده است. قلم کهنه‌ها و سردبیرهای ما در رادیو نمایش، مدتی خانه نشین شدند و نمایش افول کرد. بدجور هم افول کرد، اما الان خدا را شکر اوضاع بهتر شده است. آقای دکتر سوهانی مدیر جوانی است که ای کاش اختیاراتش بیشتر بود اما با این حال در نمایش ها  تغییراتی ایجاد کرده و نویسنده های قدیمی را دعوت کرده است.
او افزود: در چند ماهی که مدیر جدید آمده مقداری خودسانسوری کم شده و این خیلی خوب است. بچه‌ها گاهی تعجب می‌کنند و می‌گویند این جمله را خط نمی‌زنید؟ می گویم چرا خط بزنیم؟ نظارت تاییدش کرده است ما چه مان شده است؛ برخی واقعیت ها در جامعه وجود دارد که لازم است به آنها پرداخته شود.

پورایمان درباره تاثیر کرونا بر فعالیت هنرمندان رادیو عنوان کرد: از وقتی کرونا آمده، البته ما هم نگران هستیم و احتیاط می‌کنیم اما نه اینکه به خاطر کرونا کارمان کم شده باشد. من به عنوان کارگردان، گاهی دوستان هنرمند رادیویی ام را دعوت می‌کنم اما به خاطر کرونا می‌ترسند که بیایند.

 

این هنرمند در ادامه با لحنی طنز گفت: به خاطر کرونا کار کم نشده است ما در کره دیگری زندگی می‌کنیم و هنوز به این کره ـ رادیو نمایش ـ کرونا نیامده است!

او در پاسخ به این سوال که راه جذب مخاطب جوان به رادیو چیست؟ عنوان کرد: باید نگاه از بالا را کم کنیم. من خودم هم در خانه جوان دارم، نگاه از بالا را نسل جوان برنمی‌تابد. جوانان ما واقعا باشعور هستند، به آنها اطمینان کنیم. نمی‌دانم ژن ایرانی چیست. نمی‌شود رنگشان کرد. رنگشان نکنید.

بازیگر و کارگردان رادیو افزود: چرا بچه‌ها باید مدام سرشان در گوشی باشد؟ باید ببینیم دلشان چه می‌خواهد. بعضی از مسوولان و تصمیم گیرندگان انگار جوان نبوده‌اند. جوان‌های ما می‌فهمند. نباید فرادستی و فرودستی حرف بزنیم. خب طبیعی است که در این صورت رادیو را می‌بندند. نسل جوان ما شعورمند هستند و خیلی جلوتر از ما و مدیران هستند. با جوان نمی‌شود یک سویه حرف زد.

پورایمان در پایان درباره آخرین فعالیت رادیویی‌اش گفت: هفته گذشته نمایش «برادران خورشید» را به تهیه کنندگی خانم ژاله محمدعلی ضبط کردم که پنج قسمتی و اپیزودیک است. این نمایش درباره سرداران شهید بود. بچه‌های ما به بهترین نحو بازی کردند. این کار هنوز به پخش نرسیده و در مراحل تدوین است.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.