Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 34925
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 26 خرداد 1401 - 15:47 |

گوینده پیشکسوت رادیو دارفانی را وداع گفت

گوینده پیشکسوت رادیو دارفانی را وداع گفت

گوینده پیشکسوت رادیو صبح امروز ،بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبکه رادیویی ایران،نصرت الله علیمی همسر مرحوم سرور پاك نشان گفت:پاکنشان متولد ۱۳۲۲ در شاهرود بود که از سال ۱۳۴۲ در راديو گرگان به عنوان گوينده مشغول به كار شد و در همان سال هاي اوليه كار در راديو به تهران آمده و تا به امروز گويندگي برنامه هاي مختلفي چون «گلها»، «فرهنگ و مردم»، «خانواده»، «علم و زندگي» و برنامه های بسيار ديگر را به عهده داشته است. او هميشه ازراديو به عنوان زندگي ياد
مي كرد.

او که خود شاعر و پژوهشگر علم و ادبیات هست،ادامه داد:سرور پاک‌نشان گوینده پیشکسوت رادیو معتقد بود: یک گوینده باید راهش را انتخاب کند و ببیند در تلویزیون یا رادیو موفق‌تر است و در حوزه‌ای که به نظرش موفق‌تر است کار کند.

اما او با حضور همزمان در رادیو و تلویزیون موافق نبود. او معتقد بود : تلویزیون همیشه برای خیلی از افراد وسیله جذابی است، اما من شخصا هیچ علاقه‌ای نداشتم در تلویزیون کار کنم و معتقدم گوینده رادیو همیشه باید چهره‌ ناشناخته‌ای داشته باشد تا کلامش نافذتر باشد.
وی ادامه داد: پاکنشان معتقد بود: تصویر می‌تواند عامل حواس‌پرتی باشد و ذهن مخاطبان را به جای جذب پیام به مسائل حاشیه‌ای معطوف کند.استتار گویندگان رادیو مساله جالب توجهی است. خود او هیچ‌گاه به تلویزیون نرفت چون فکر می‌کرد، باور مخاطبان را به هم می‌ریزد. اگر گوینده‌ای تشخیص دهد حضور در تلویزیون برایش بهتر است این کار را انجام دهد، ولی خیلی از گوینده‌ها بعد از حضور در تلویزیون به رادیو برگشته‌اند.

همسر مرحوم پاکنشان گفت:قرار است، مرحوم پاکنشان در بهشت زهرا ، قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.