Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 30868
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 09 آذر 1400 - 13:10 |

گپی با دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در «نگارخانه» رادیو فرهنگ

گپی با دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در «نگارخانه» رادیو فرهنگ

برنامه «نگارخانه» رادیو فرهنگ امشب به گفت و گو با سیدعباس هاشمی، دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «نگارخانه» با سیدعباس هاشمی، دبیر جشنواره تجسمی فجر درباره گاه‌شمار و رویکردهای این جشنواره گفت و گو می‌کند.
هنرهای تجسمی‌ بی تردید زیباترین جلوه‌های شکوه ایران اسلامی و اندیشه والای هنری هنرمندان سرزمین ما را به تصویر کشیده است، از این رو جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز با سویه انقلابی و زیبایی شناسی منحصر به فرد خود، جایگاهی بی بدیل در میان جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی دارد.
امسال نیز اداره‌ کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، با همکاری مؤسسه‌ توسعه‌ هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و با حضور فعال هنرمندان، دانشگاهیان، پژوهشگران، نگارخانه‌ها، انجمن‌ها، مراکز و مؤسسات هنری، چهاردهمین جشنواره‌ هنرهای تجسمی فجر را برگزار می‌کند.
همچنین در بخشی دیگر از برنامه «نگارخانه» به هنر مدرن پرداخته می‌شود.
هنر نوگرا یا هنر مدرن؛ اصطلاحی جامع برای توصیف هر جنبش یا مکتب هنری، در قالب مجموعه‌ای از جریان‌های اصلاح‌طلبانه فرهنگی در هنر، معماری، موسیقی، ادبیات و هنرهای کاربردی، از ربع آخر قرن نوزدهم میلادی تا ربع آخر قرن بیستم میلادی است.
گفتنی است نوگرایی اندیشه‌ای است که بر قدرت انسان برای ایجاد، بهبود و تغییر شکل محیط اطرافش، با استفاده از علم، تکنولوژی و آزمایش‌های عملی تأکید می‌کند.
برنامه «نگارخانه» به همت گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه کنندگی رضا غیور و کارشناسی و اجرای امیر راد ساعت ۲۱ روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.