Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 25688
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 25 فروردین 1400 - 16:20 |

از فضایل نهج البلاغه تا رهنامه آسمان از «الهیه» رادیو تهران

از فضایل نهج البلاغه تا رهنامه آسمان از «الهیه» رادیو تهران

برنامه “الهیه” رادیو تهران در لحظات سحرماه مبارک رمضان همراه مخاطبان روزه دار است.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا ، برنامه “الهیه” کاری از شبکه رادیویی تهران در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ساعت ۳:۳۰ تا ۶ به روی آنتن می رود. در این برنامه با بیانی روان به نشر مفاهیم نهج البلاغه پرداخته می شود و صفات پرهیزکاران را طبق حکمت های نهج البلاغه همچنین خطبه همام و نامه ۳۱ امیرالمومنین به فرزندشان امام حسن (ع) بررسی و توصیف می‌کند.

برنامه “الهیه” از بخش های متعددی همچون گفتگو با آیات عظام و امامان جمعه همچون آیت الله امامی کاشانی، آیت الله موحدی کرمانی و حجت الاسلام قرائتی و دیگر بزرگان ، در بخش کارشناسی موضوعی برنامه و همچنین تفسیر فرازهای دعای ابوحمزه ثمالی بصورت زنده در خدمت حجت الاسلام علی سرلک ، علی نامه، ذکر خطبه مذکور از نهج البلاغه ، بخوان باران، ترکیبی از سخنان بزرگان دینی و مذهبی، آیات عظام و مراجع تقلید و شهدا همراه با تصنیف، شعر، تواشیح، ادعیه و آیات مرتبط با موضوع از قران کریم ، رهنامه آسمان، وعده های خداست در قران با ذکر آیه و ترجمه آن با تفسیر حجت الاسلام مهدویان ،حدیث نو شدن، تبین ادبی موضوعی با مهدی رستمی همراه با اشعار بزرگان ایرانی مرتبط با موضوع، به نام جانان، به برکت نام شهدا هر روز با صدای یک شهید ، سحر خانوم، روایت خبرنگار جهادگر است از دغدغه های دینی و سیاسی اش و خاطرات همسر طلبه اش که مبلغ برون مرزی ست، با خدا حرف بزن، بخش گزارشی نیایش های دلی مردم ترکیب شده با تصنیف و دعا، مساجد پایگاه معرفت، معرفی مساجد تهران، اقدامات و فعالیت ها آنها از زبان امام جماعت و خیرین مسجد، هنر زیستن، نگاه روانشناسانه به موضوع روز برنامه با حجت الاسلام سیف جمالی،سحرگاهان، با دعای پر فیض سحر ، آدمای خوب، در راستای معرفی جهادگران و خیران تهرانی، در این روزهای سخت کرونا ، ارتباط زنده در سحرهای رمضان با بیمارستان مسیح دانشوری با کادر درمان بیماران کرونایی تشکیل شده است.
خاطر نشان می شود در این برنامه تهیه کنندگان: ایمان جهانی، امیر حسین ثقفیسردبیر: مینا نیکانیک گوینده: رضا خضرایی دستیار تهیه: آرمین تقی نژاد هماهنگی: سید مجتبی احمدی پژوهشگران، نویسندگان و آیتم سازان: مهدی رسولی. احمد دهنوی. محبوبه نجفعلی،. شیوا حسینی، مریم شهرامپور، نسترن حسنی گزارشگر: مهدی اسماعیلی روابط عمومی: ستاره نجف ابادی الهیه کاری ست از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.