Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 41627
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 04 خرداد 1402 - 23:34 |

امضای تفاهم نامه معاونت صدا با ارگانها و نهادهای خراسان رضوی

امضای تفاهم نامه معاونت صدا با ارگانها و نهادهای خراسان رضوی

پیرو تفاهم نامه معاونت صدای رسانه ملی با استانداری خراسان رضوی و دبیرخانه کارگروه ملی زیارت، که چندی پیش به امضاء رسیده بود، شبکه‌های مختلف رادیویی با ارگان‌ها ونهادهای مختلف این استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این تفاهم نامه‌ها با توجه به تشرف بیش از ۴۰ میلیون زائر در سال به مشهد مقدس و لزوم فرهنگ سازی، معرفی و تبیین فعالیت های مجموعه‌های مختلف و اطلاع رسانی دقیق در حوزه فعالیت های مربوط به ارائه خدمات مورد نیاز زائرین و معرفت افزایی به امضاء رسید. این نشست با حضور علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، نظری، استاندار استان خراسان رضوی و جمعی از مدیران این استان و مدیران شبکه‌های رادیویی در مشهد مقدس برگزار شد.
این تفاهم نامه همکاری برای اولین بار در تاریخ رسانه ملی، اتفاق بزرگ و مبارکی است که هیچ گاه در هیچ دستگاه و فرهنگ رسانه ای در هیچ دوره زمانی شاهد این نگاه جامع و کامل در حوزه فرهنگ زیارت نبوده ایم. با امضای این تفاهم نامه شاهد یک رویداد تکمیلی و ارتقایی خواهیم بود تا در جهت عملیاتی و پیاده سازی مفاد آن همه رادیو ها با ظرفیت و امکاناتی که دارند با دو سرفصل ارتقاء اطلاع رسانی حوزه خدمات و معرفت افزایی فصل جدیدی را آغاز کنند.
علی بخشی زاده، معاون رسانه ملی با تاکید بر اینکه ما باید زبان دستگاه‌های مختلف کشور باشیم، گفت: ما باید بستری را فراهم سازیم تا مجموعه عملیاتی که در دستگاه‌های اجرایی کشور به منصه ظهور می رسد، به سمع و نظر مخاطب برسد. از سویی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) حلقه مفقوده حوزه فرهنگ را در تعابیر مختلف و سالهای مختلف جهاد تبیین فرمودند. ما امسال در ذیل سند تحول که برای سازمان صداوسیما تعریف شده یک شعار محوری برای رادیو قرار داده ایم، آن هم تقویت سرمایه اجتماعی است.
بخشی زاده اذعان داشت: امروز که رسانه ملی در جهت تحول گام بر می دارد، رادیو در این راستا با رویکرد جهاد تبیین در تمامی زمینه‌های؛ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و… سعی در افزایش مشارکت اجتماعی در راستای تقویت حس اعتماد، امید آفرینی و رضایت مندی دارد، در زمانی که دشمن با هجمه‌های دروغین سعی در القا ناامیدی بین مردمی می‌کند.
وی افزود: زمانی که ۴۰ میلیون زائر بدون هیچ مشکل و در کمال آرامش، سالانه به مشهد مقدس عزیمت می‌کنند، این نشان از تلاش های بی وقفه و پشت پرده مجموعه‌های مختلف دارد که ما باید این توانمندی‌ها را با به رخ کشیدن و معرفی دقیق به منظور ایجاد حس امیدآفرینی و ارتقای سرمایه اجتماعی به کار گیریم تا تلاش های دشمن خنثی شود. امیدواریم با این همکاری چند جانبه این ظرفیت و هم افزایی‌ها به جایگاه مطلوبی برسد.
به گفته معاون رسانه ملی؛ ما در بررسی‌ها و تفاهم نامه‌هایی که با دستگاه‌های مختلف داشته ایم به یک راهکار عملیاتی رسیده ایم. این همه دستگاهی که در خدمت ۴۰ میلیون زائر است، عملیات اینها را با استفاده از تمام امکانات رادیویی به مخاطب عرضه کنیم. ان شاء الله مفید به فایده خواهد بود و ظرفیت شبکه‌ها متناسب با ریل گذاری ماموریتی و هدف هایی که برای آنها تعیین شده با دستگاه‌های متناظر یک کار تفاهم ای خوبی شکل گیرد که زحمات به سمع و نظر مخاطبین برسد.

ارتباط گیری و اتصال از طریق رسانه اتفاق می افتد
نظری، استاندار استان خراسان رضوی ضمن خوش آمدگویی به مدیران معاونت صدا با اشاره به منبع جامع وجود حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس گفت: ما باید تلاش کنیم که زائرین بیشترین بهره و تاثیر را از زیارت حضرت ثامن الحجج داشته باشند، کسی که به قصد زیارت آمده است، این پیام ها و ارتباط شما ارتباط محتوایی می‌شود و کیفیت را بالا می‌برد. این ارتباط گیری و اتصال از طریق رسانه اتفاق می افتد.
استاندار استان خراسان رضوی در ادامه متذکر شد: رادیو خیلی تاثیرگذار و موثر است، اگر شما این امکان را فراهم کنید ما به زائرین ۱۰۰ میلیون در سال فکر می‌کنیم.
نظری در پایان ابراز امیدواری کرد: من امیدوارم با این نیت هایی که داریم، زمینه و همیاری‌های که در دستگاه‌های مختلف استان است، ان شاء الله افق خوبی را پیش رو داشته باشیم.

چگونه زائر به مقصود می رسد
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در این نشست ضمن اشاره به چهار پیک زیارتی به مشهد مقدس خاطرنشان کرد: زائرین علاوه بر اسکان، امنیت، بهداشت، ترافیک، راهنمای زائر و خدمات فرهنگی و… به برنامه ریزی نیاز دارند، رسانه می تواند باعث شود علاوه بر اینکه زائر به مقصد بر سد، به مقصود هم برسد.

روزانه بیش از ۵/۲ میلیون بار پخش رادیو از طریق ایرانصدا
مهدی شاملو، مدیر رادیو ایرانصدا با اشاره به اینکه ایرانصدا پلتفرم دریافت رادیو در ابزارهای نوین است، گفت: مخاطبان در اکثر نقاط جهان می توانند ۹۹ شبکه رادیویی اعم از شبکه‌های سراسری و استانی را در بستر اپلیکیشن ایرانصدا دریافت کنند. روزانه بیش از ۵/۲ میلیون بار پخش رادیو از طریق ایرانصدا شنیده می‌شود.
شاملو تاکید کرد: عدد و رقمی‌که زائرین و مخاطبین در موارد خاص به رادیو مراجعه می‌کنند، خیلی قابل توجه است. ایرانصدا به عنوان پلتفرمی‌که در دسترس تر خواهد بود، می تواند در فضاهایی که خلاء دسترسی به رادیو از طریق موج اف.ام یا دستگاه‌های ستاپ باکس وجود دارد، امکان شنیدن رادیو را فراهم آورد.

مردمی‌کردن را محقق سازیم
شاهید مظفری، قائم مقام معاونت صدا با اشاره به ماموریت شبکه‌های رادیویی گفت: هر کدام از رادیوهای ما با توجه به تخصص شان ماموریت های خاصی دارند، برایند همکاری این شبکه‌ها با ارگانهای متناظر خود می تواند این مهم را محقق کند.

شبکه رادیویی ایران محوریت پخش برنامه‌های اصلی این طرح را عهده دار شد
در پایان این نشست قبل از امضای تفاهم نامه‌های همکاری، مدیران اجرایی استان خراسان رضوی نیز پیشنهادات و نکاتی را مطرح کردند و مقرر شد به دلیل پوشش حداکثری جاده ای، شبکه رادیویی ایران محوریت پخش برنامه‌های اصلی این طرح را بر عهده داشته باشد و سایر شبکه‌های سراسری رادیو و رادیو زیارت بسته به موضوع و ماموریت خود با شبکه رادیویی ایران همکاری کنند و ایرانصدا نیز بستر پخش فراگیر این برنامه‌ها را در فضای مجازی فراهم آورد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.