Sunday, 7 July , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ - 1 محرم 1446
شناسه خبر : 50347
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو جوان تاریخ انتشار : 13 تیر 1403 - 13:23 |

اینجا تهران است، رادیو جوان

اینجا تهران است، رادیو جوان

سطح کیفی برنامه‌های رادیو جوان در ابعاد مختلف رو به رشد است و تنوع سلیقه‌ها و علایق در سطوح مختلف جوانان در زمینه‌ها و حوزه‌های نیاز مخاطب بالاست.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رسانه‌ها، ابزار قدرتمند فرهنگ سازی و ترویج الگوهای اجتماعی و فرهنگی هستند. باید توجه داشته باشیم جامعه ما جامعه ای جوان است بنابراین برنامه ریزی‌ها و سیاست های کلان کشور بویژه در حوزه رسانه باید در ارتباط تنگاتنگ با این گروه سنی تعریف شود. در پیوند دو متغییر جوان و رسانه، پرسش های اساسی و فراوانی پیش روی ماست که پاسخ هر کدام از آنها می تواند زمینه بحث های راه گشا برای رسیدن به یک مدل اسلامی و ایرانی باشد تا از آن بتوان در امر برنامه سازی برای نسل جوان کشور بهره گرفت.

شبکه رادیویی جوان درصدد است با پشتیبانی فکری و محتوایی از برنامه سازان در حوزه جوان، در قالب برنامه‌های فاخر در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی، نیاز مخاطب را پاسخ دهد.این شبکه رادیویی تلاش خود را معطوف بسیاری از برنامه‌های تولید و تامینی و ظرفیت بالای خود را در جذب و آگاهی بخشی مخاطبان بویژه جوانان کرده است. ویژگی الگوپذیری در جوانان، فرصتی مناسب برای رسانه ملی و شبکه رادیویی جوان است که با شناسایی الگوهای متناسب با جوان پروری، در دامنه تاریخ و حتی تاریخ معاصر، برنامه‌هایی پرمحتوا تهیه کند و به جوان عرضه کند. البته نباید از نقد و ارزیابی برنامه‌ها درباره جوانان از دو جهت کمی و کیفی غافل شد.ما باید بدانیم که چه حجمی از برنامه‌های رادیو جوان را می توان به برنامه جوانان اختصاص داد؟ و نکته دوم این است که این برنامه‌ها تا چه حد با اصول و موازین دینی جوان پروری مطابقت دارد؟ رسانه ملی همانگونه که امام راحل(ره) فرمودند: به منزله دانشگاه سیار عظیمی است که همه ملت ایران، یعنی تمام هشتاد و چند میلیون نفر جمعیت، دانشجویان آن به حساب می آیند، همین تعداد جمعیت با دیدگاه متفاوت فراروی برنامه سازان این شبکه رادیویی است.

بنابراین شبکه رادیویی جوان در اجرای رسالت مهم و ارزشمند خود، افق نگاهش را گسترش می دهد. این نکته هم ضروری است که بیان شود سطح کیفی برنامه‌های رادیو جوان در ابعاد مختلف رو به رشد است و تنوع سلیقه‌ها و علاقه‌ها در سطوح مختلف جوانان در زمینه‌ها و حوزه‌های نیاز مخاطب بالاست.گروه جوان و جامعه این شبکه رادیویی از پنج سال پیش ساعت طلائی رادیو جوان را اختصاص به برنامه بالامانع کرده است تا از روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۸ صبح مخاطبان این برنامه رادیویی گیرنده‌های خود را روی موج اف.ام ردیف ۸۸ مگاهرتز تنظیم کنند و شنونده این برنامه که مخاطب محور است باشند.در سال جهش تولید با مشارکت مردم این برنامه توانسته است در راستای حمایت از تولید و کارآفرینان و صنعت گران، چرخ اقتصادی تولید را با گفتگوهای دو جانبه به گزارش درآورد و در جهت باز کردن گره‌های کارگاه‌ها، کارخانجات و تولید کنندگان قدم بردارد.

برنامه بلامانع شبکه رادیویی جوان با اختصاص یک خط ارتباطی با مخاطبین، پیچ و خم های اداری شنوندگان که گزارش کار ادارت و سازمانها در رفت آمد هستند را با حضور مستقیم در برنامه، و دعوت از کارشناس و مدیر اجرایی مربوطه، پیگیر گره‌های کور تولید و با برطرف کردن موانع حقوقی، این ارتباط دوسویه را تا رسیدن به حل مشکلات دنبال می‌کنند.برنامه بالامانع علی رغم کوتاهی زمان پخش، اما بهترین راندمان را در طرح مسائل و مشکلات مخاطبین دارد.امید که این برنامه با اهدافی که دنبال می‌کند، بتواند دغدغه کارآفرینان و تولید کنندگان را مرتفع سازد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.