Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30766
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 03 آذر 1400 - 0:05 |

باربد بابایی: شومن هستم نه مجری!

باربد بابایی: شومن هستم نه مجری!

امسال برای باربد بابایی سال پرکاری بوده و درگیر چند کار همزمان شده که یکی از آنها «زوجی نو» است. بابایی به‌واسطه اجرای خوب و شوخی‌هایی که در لحظه می‌کند، مورد تمجید مخاطبان قرار گرفته و عوامل این برنامه وی را نقطه‌قوت «زوجی نو» می‌دانند.

باربد بابایی، مجری، بازیگر و تهیه‌کننده است. این بازیگر و مجری با «شب کوک» در تلویزیون ایران بیشتر دیده شد. امسال برای او سال پرکاری بوده و درگیر چند کار همزمان شده که یکی از آنها «زوجی نو» است. بابایی به‌واسطه اجرای خوب و شوخی‌هایی که در لحظه می‌کند، مورد تمجید مخاطبان قرار گرفته و عوامل این برنامه وی را نقطه‌قوت «زوجی نو» می‌دانند. بابایی معتقد است در «زوجی نو» در قامت یک شومن ظاهر شده و نه یک مجری. با او در رابطه با حضورش در این برنامه گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

بابایی در پاسخ به این سوال که چقدر حضور و توانمندی یک مجری را در جذب مخاطبان برنامه موثر می‌داند، گفت: «خیلی بحث مفصلی است. اگر اجرا در برنامه «زوجی نو» مدنظرتان است، باید بگویم برای این برنامه من مجری نیستم؛ شومن هستم. یعنی یک چیز تلفیقی از مجری‌گری و بازیگری. در این سال‌هایی که کار کردم، هیچ‌وقت مجری نبودم که یک‌جا بایستم و همیشه در فضایی که بودم اجرای فانتزی و کمدی داشته‌ام. در این برنامه از فضای اجرای تلویزیونی خودم را جدا کردم و روی استیج کار می‌کنم. تا الان انتقاد زیادی نداشتم، اما اگر چیزی هم بوده مخاطبان از شوخی با زوج‌ها ناراحت شدند، درصورتی‌که خود زوج‌ها مشکلی نداشتند و در لحظه هم کیف کردند. تمام تلاشم این است که با رعایت احترام به مخاطبان و شرکت‌کنندگان فضای فانتزی و کمدی حفظ شود. قطعا من‌هم ممکن است اشتباه کنم و تلاش می‌کنم اشتباهاتم رفع شود.»

 از ۶ آیتم دوتای آن جذاب است

وی در رابطه با اینکه کدام آیتم جذاب‌تر بوده و فضای بیشتری برای اجرا دارد، گفت: «آیتم لب‌خوانی برای من جذاب بود، چون به من فرصت می‌داد بتوانم بیشتر شوخی کنم و فانتزی‌های بانمکی هم داشت و برای من جزء آیتم‌های جذاب بود. در فصل دوم هم یکی‌دو آیتم اضافه کردیم که باید تست کنیم تا بفهمیم چقدر می‌تواند جذاب شود. البته در هر برنامه‌ای اگر ۶ آیتم وجود داشته باشد، همیشه یک یا دوتای آن خوب است و بقیه معمولی است.»

 هستم؛ مگر اینکه بخواهند در اوج خداحافظی کنیم

مجری برنامه در پاسخ به این سوال که اگر قرار باشد این برنامه بیشتر از دو فصل ادامه پیدا کند، آیا تا آخر کنار عوامل «زوجی‌نو» خواهید ماند یا خیر، گفت: «اصلا نمی‌توان مشخص کرد. من قرار بود در فصل دوم «زوجی نو» نباشم، چون خودم برنامه‌ساز هستم و داشتم برنامه‌ای را شروع می‌کردم، ولی با گفت‌وگو‌هایی که بین عوامل شبکه و گروه کارگردانی شد، دیدیم بهتر است فصل دوم را هم کنار برنامه باشم. یک سیب را که بالا بیندازیم هزارتا چرخ می‌خورد. اینکه اصلا سال آینده عمری باشد یا اصلا این برنامه ادامه داشته باشد یا اصلا من توانش را داشته باشم، مشخص نیست. طبیعتا اگر برنامه به همین رویه بتواند مخاطب خوبی داشته باشد، عقل سالم می‌گوید این مسیر باید ادامه پیدا کند، مگر اینکه ببینیم اتفاقی افتاده که باید در اوج خداحافظی کنیم. منطقا اگر ببینیم همه شرایط درست پیش می‌رود، خودم هم بدم نمی‌آید چندین سال بتوانیم این برنامه را روی آنتن داشته باشیم.»

کارگردانی در یک پلتفرم

بابایی در رابطه با اینکه درحال حاضر به‌غیر از «زوجی نو» جای دیگری مشغول به‌کار است، گفت: «من یک برنامه برای پلتفرم‌ها دارم و آنجا کارگردانی می‌کنم و یک سریال هم برای شبکه یک بازی کردم که تا یک‌ماه آینده روی آنتن می‌آید. یک سینمایی هم بازی کردم و امیدوارم در جشنواره فجر رونمایی شود. امسال برای من خیلی شلوغ بود و یک پیشنهاد سریال هم برای شب عید تلویزیون دارم که الان درحال گفت‌وگوی مالی و قراردادی آن هستیم و اگر آن کار هم درست شود، همزمان با این برنامه باید آنجا هم باشم.»

 با «زوجی نو» حالم خوب است

این مجری بازیگر در بخش پایانی صحبت‌هایش به اهداف برنامه «زوجی نو» اشاره کرد و گفت: «این برنامه درواقع دوتا هدف بزرگ دارد؛ اول اینکه جوانانی که به سن ازدواج رسیده‌اند را تشویق کند به اینکه تشکیل خانواده بدهند. دیگر نیاز به توضیح نیست که اوضاع چگونه است و اینکه آمار ازدواج در کشور ما پایین آمده و ازطرف دیگر آمار طلاق بالا رفته است. هدف ما کمک به بهبود و تحکیم روابط در خانواده است. هدف دوم این است که مردم لحظاتی با فضای شاد و کمدی برنامه حال‌شان خوب شود. فکر می‌کنم در فصل اول به هدف دوم رسیدیم و هدف اول را هم نشانه‌گذاری کردیم. مجموعه خروجی برنامه را من خودم خیلی دوست دارم، چون خودم بچه دارم و احساس می‌کنم خیلی خوب است جوانانی که امکاناتش را دارند هرچه زودتر ازدواج کنند. به‌دلیل اینکه اجرایی که در این برنامه دارم به شخصیتم شبیه است، با «زوجی نو» حالم خوب می‌شود. اگر کمی مدیران همراهی بیشتری کنند و کمی هم ازلحاظ مالی به برنامه تزریق شود، می‌توانیم کارهای بهتری انجام دهیم. «زوجی نو» می‌تواند یکی از برنامه‌های همیشگی تلویزیون باشد.»

| منبع خبر : روزنامه فرهیختگان
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.