Friday, 28 June , 2024
امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳ - 22 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50200
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 04 تیر 1403 - 15:10 |

بررسی «رونمایی سند ملی موسیقی» در رادیو فرهنگ

بررسی «رونمایی سند ملی موسیقی» در  رادیو فرهنگ

برنامه «هفت اقلیم» دوشنبه۴ تیر به بررسی رونمایی سند ملی موسیقی اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه رضا مهدوی به عنوان کارشناس برنامه درباره سند ملی موسیقی صحبت می‌کند. اعضای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی سند ملی موسیقی کشور به عنوان یکی از اسناد مهم فرهنگی را که با بهره‌گیری از نظرات رهبری معظم انقلاب، فقها و همچنین اعضای خانه موسیقی تدوین شده بود، در روزهای پایانی آذر سال گذشته به تایید و تصویب نهایی رساندند و آیین رونمایی از «سند ملی موسیقی جمهوری اسلامی ایران» شنبه هفته گذشته بیست و ششم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌برگزار شد. در ارتباط تلفنی با امیر حسین سمیعی ، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دکتر شاهین فرهت آهنگساز و موسیقیدان، استاد دانشگاه و حمیدرضا نوربخش خواننده و مدیر عامل خانه موسیقی به عنوان کارشناسان برنامه ابعاد مختلف این سند ملی بررسی می‌شود. از جمله اهداف این سند می‌توان به تبیین نظری و عملی جایگاه حقیقی موسیقی در حکمرانی فرهنگی کشور، ارتقا آمایش نهادی و خط‌مشی‌گذاری یکپارچه و کارآمد در حوزه موسیقی و تقویت و ارتقا موسیقی تمدن‌ساز، تعالی‌گرا، اخلاق‌محور و هدفمند؛ متناسب با چشم‌انداز فرهنگی کشور در سطوح ملی، بین‌ المللی وایران فرهنگی اشاره کرد.

نام ها و یادها که به زادروز و درگذشت هنرمندان می‌پردازد این هفته به معرفی عبدالعلی وزیری خواننده ( اولین خواننده گلها ) اختصاص دارد.

« هفت اقلیم» را به تهیه کنندگی یلدا احتشامی‌، گویندگی فاطمه رکنی و کارشناسی رضا مهدوی ساعت ۱۶ از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.