Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29637
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 17 مهر 1400 - 16:49 |

حافظ و بتهوون با روایت بهروز رضوی در «کتاب شب»

حافظ و بتهوون با روایت بهروز رضوی در «کتاب شب»

برنامه«کتاب شب» رادیو تهران در دو هفته پیشِ رو اختصاص به بازخوانی ماجراهای زندگی دو شخصیت برجسته جهانی دارد: حافظ و بتهوون.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران؛ حافظ، شاعر ایرانی که جهان، او را می شناسد و از غزلهایش لذت می بَرَد و بتهوون، آهنگساز نامیِ جهان که مورد علاقه همه هنرمندان و هنردوستان در دنیاست.

به گفته محمدباقر رضایی سردبیر و نویسنده کتاب شب، از امشب شنبه (۱۷ تا چهارشنبه ۲۱ مهرماه)، به مناسبت روز حافظ، ماجراهای زندگی این شاعرِ محبوب ایرانی در ۵ قسمت ۲۰ دقیقه ای روایت خواهد شد.

این روایت رادیویی بر اساس منابع موثق و معتبر به قلم سردبیر کتاب شب تنظیم رادیویی و شنیداری شده و با تهیه کنندگی رضا قربانی آماده پخش شده است.

اما هفته بعد، از شنبه(۲۴ تا چهارشنبه ۲۸ مهرماه)، تلخیص و تنظیم رادیویی کتاب زندگانی بتهوون اثر رومن رولان با ترجمه محمود تفضّلی در ۵ قسمت ۲۰ دقیقه ای پخش خواهد شد.

در یادداشت سردبیر کتاب شب درباره این آهنگساز آمده است: بتهوون، نابغه موسیقی، زندگیِ دردبار و رنج آوری داشت و شنیدن ماجراهای این دردها و رنجها می تواند ما را در برابر مشکلات زندگی، مقاوم کند و نشان دهد که سختی ها نیز گاهی می تواند در زندگی به نتایج مثبتی بینجامد، فقط کافی است که پایداریِ واقعی وجود داشته باشد.

تهیه کننده این هفته برنامه، زرین کشاورز است. کتاب شب در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران با صدای بهروز رضوی و صدابرداری محسن فراهانی تولید می شود. شما فرهیختگان رادیو تهران می توانید این برنامه را از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.