Friday, 21 June , 2024
امروز : جمعه, ۱ تیر , ۱۴۰۳ - 15 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50046
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 23 خرداد 1403 - 13:49 |

«دوچرخه سواری» در «خیابان فرهنگ» رادیو

«دوچرخه سواری» در «خیابان فرهنگ» رادیو

برنامه «خیابان فرهنگ» پنجشنبه، ۲۴ خرداد از شنوندگان می خواهد تا درباره دوچرخه سواری به یک سوال پاسخ دهند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه از شنوندگان درخواست می‌شود که در قالب پیامک و تماس تلفنی بگویند آیا برای تردد های روزمره حاضرند از دوچرخه استفاده یا خیر و اینکه مسافت رسیدن به مقصد چقدر باشد دوچرخه سواری خواهند کرد؟ در دهه­‌های اخیر راهبرد جهانی برای حل مشکلات حمل و نقل شهری در کشورهای در حال توسعه، تاکید بر استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه سواری است. در دهه ۱۹۷۰ و پس از وقوع بحران انرژی، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز استفاده از دوچرخه به عنوان راهکاری جهت صرفه جویی در مصرف سوخت مورد توجه قرار گرفت و ایجاد تسهیلات دوچرخه سواری مدنظر قرار گرفته شد.
دوچرخه وسیله نقلیه‌­ای کم هزینه، مناسب و ارزان است که از آن می­توان برای جابجایی در مسیرهای کوتاه و خیابان­‌های محلی استفاده نمود. ترویج دوچرخه سواری به عنوان الگویی جهت کاهش استفاده از خودروهای شخصی، در رویکردهای کلان حمل و نقل کشور و مقررات معماری و شهرسازی ایران نیز مورد تاکید قرار‌داد. تهیه کننده این برنامه از مردم می خواهد با پاسخ به این سوال شنوندگان را با یکی از راه‌های حمل و‌نقل کم هزینه و سالم آشنا کند

برنامه «خیابان فرهنگ» پنجشنبه‌ها از ساعت۶ صبح به تهیه کنندگی مرتضی اسد امرجی گویندگی سید دانیال معنوی و همراهی فاطمه اسحاق تبار، نگین خواجه نصیر و حمید پارسا در بخش های مختلف این برنامه روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.