Thursday, 4 July , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ - 28 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50318
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو قرآن تاریخ انتشار : 12 تیر 1403 - 11:50 |

رادیو قرآن؛ صدای اهل ایمان

رادیو قرآن؛ صدای اهل ایمان

یکی از مسائل مهم در حوزه رسانه توجه به دین به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های برنامه سازی چهار گانه است.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبکه‌های رادیویی قرآن، تلاوت و ترتیل نیز از شبکه‌های شاخص رادیویی هستند که علاوه بر مخاطبان عام دارای مخاطبان خاص با انتظارات ویژه هستند. آنچه به عنوان یک هدف ثابت در مقابل برنامه سازان این شبکه است، ترسیم افقی روشن از اقدامات آنها در آینده است و این اقدامات متناسب با شرایط با توجه به تمامی ملاحضات انجام می‌شود.شبکه رادیویی قرآن در اشاعه فرهنگ دینی و ترویج ارزشهای اسلامی در جامعه تلاش می‌کند. فرهنگ دینی و قرآنی در برنامه‌های رادیو قرآن جاری است، چرا که قرآن میثاق امت اسلامی و کشورها است و تمسک و توسل به آن باعث ایجاد وحدت در بین امت اسلامی می‌شود.

نقش رسانه به ویژه رسانه شبکه‌های رادیویی قرآن که متاثر از انوار قرآن در نشان دادن معیار و شاخص وحدت و اقتدار اسلامی است، نقشی بسیار حساس و تعیین کننده دارد و امروز برای پاسخگویی به این نیاز عظیم مخاطبان با محوریت رادیو قرآن و اتحادیه بین المللی رادیو های قرآنی و اسلامی‌شاهد برنامه‌های پر مخاطب و اعتماد ساز این رسانه‌ها هستیم. دست اندر کاران شبکه رادیویی قرآن با طراحی و مخاطب شناسی تحول اساسی در برنامه‌های خود داشته و منشوری عملی برای برنامه سازان پایه گذاری کرده است و از خلاقیت نیروی انسانی در جهت بالا بردن خلاقیت آنان بهره گرفته است. کارآمدی، تحول و نوآوری در شبکه رادیویی قرآن نشان داد که در این زمینه پتانسیل خوب و قابل اعتمادی که گنجینه آن قرآن و عترت است در این شبکه که مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی است وجود دارد و باید روز به روز به دنبال ارتقا هر چه بیشتر کیفی سازی آن باشیم. البته پیشنهاد می‌شود شورایی نه فقط شورای معارف بلکه شورایی بعنوان قرآن عهده دار وظایف روز جامعه مبتنی بر دستورات قرآن برای برنامه سازی شکل گیرد که این شورا بعنوان حامی و پشتیبان فکری شبکه‌های رادیویی عمل کندو اما یکی از برنامه‌هایی که پیشینه آن به شروع به کار رادیو قرآن می رسد، برنامه تلاوتها و مدایح درخواستی است این برنامه هر هفته روزهای جمعه از ساعت ۱۴:۲۵تا ساعت ۱۶:۴۰ دقیقه پخش می‌شود.

ساختار این برنامه بر اساس در خواست مخاطبان شکل می‌گیرد. این پوشش درخواستی نیاز شنوندگان از بعد معنوی همراه با تلاوت ستارگان قاری ایران و جهان به روی آنتن می رود. از ویژگی‌های این برنامه پخش تلاوتهای اولین بار از مشاهیر و قاریان برجسته جهان اسلام است و در ادامه گفتگوهایی است که هر هفته با یکی از قاریان برجسته کشور انجام می‌شود و زندگی آنان همراه با پخش تلاوت و تلاش آنان در این مسیر و اساتید ایشان در برنامه مطرح می‌شود. این برنامه از مدایح مداحان بی بهره نیست و مدیحه سرایی و پخش نغمات و ابتهال از دیگر بخشهای این برنامه با سابقه رادیو قرآن است .گفتگو با گروه‌های تواشیح در سطح کشور باعث رونق بیشتر این گروه‌ها و پخش آن از برنامه تلاوتها و مدایح در خواستی رادیو قرآن شده است.با توجه به جدول پخش رادیو تلاوت، این برنامه با پخش تلاوتهایی از این شبکه تلاوت، مخاطبان را مهمان بخشهایی از این رسانه می‌کند.این برنامه توانسته مخاطبان خود را با پخش تکرارهای دلنشین قرائت های زیبای قاریان جهان اسلام، هر هفته مهمان مخاطبان علاقه مند به کلام خدا باشد.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.