Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 2801
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 25 آبان 1395 - 7:56 |

روایت کتاب رهبر انقلاب در رادیو تهران با صدای بهروز رضوی

روایت کتاب رهبر انقلاب در رادیو تهران با صدای بهروز رضوی
کتاب «من و کتاب» نوشته مقام معظم رهبری در برنامه «کتاب شب»، روایت می‌شود.

برنامه «کتاب شب» که هر شب به بازخوانی داستان‌ها و زمان‌های ایرانی و خارجی می‌پردازد، در هفته کتاب ( ۲۲ تا ۲۸ آبان)، کتاب «من و کتاب» نوشته مقام معظم رهبری را بازخوانی خواهد کرد.

«من و کتاب»، کتابی ارزشمند از بیانات رهبر معظم انقلاب، در ۱۲۸ صفحه و ۶ فصل، توسط دفتر برنامه‎ریزی انتشارات سوره مهر گردآوری شده است.

تهیه و تولید این برنامه بر عهده گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است و مخاطبان می‎توانند هر شب ساعت ۲۳:۳۰ شنونده این برنامه باشند.

رضا قربانی تهیه کننده، بهروز رضوی گوینده و محمدباقر رضایی نویسنده و محقق، در این برنامه با شنوندگان همراهند.

من و کتاب

«من و کتاب» که در سال ۸۷ از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید مجموعه از بیانات و نظرات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و کتاب خوانی و توجه ویژه به این مقوله است. این کتاب در چند بخش اهمیت کتاب و کتاب خوانی، من و کتاب، نقد وضع موجود، چه باید کرد، دست نوشته‌ها و دست‌خط به نگارش دیدگاه مقام معظم پرداخته است.

در بخشی از این کتاب رهبر انقلاب در اهمیت مسئله رشد کتاب خوانی و پیوند آن با فرهنگ اینگونه نوشته‌اند: “اگر از این جهت هم حساب کنید که امروز این ملت، ملتی است که در دنیا دچار ستم های ناشی از اعمال غرض قدرت های استکباری جهان است، پس باید از خودش دفاع کند، کدام دفاع ملی است که در درجه اول متکی به فرهنگ و آموزش و بینش و دانش نباشد؟ پس باز هم به کتاب برمی گردیم. یعنی شما از هر طرف که بچرخید، مجبورید به کتاب اهمیت بدهید…

در قسمتی دیگر کتاب مقام معظم رهبری در بیان علاقه خود به کتاب نوشته‌اند: “بنده خودم هم با اینکه گرفتاری کاری ام زیاد است، اما بحمدالله از کتاب منفک نشده ام و در حقیقت نمی توانم هم منفک شوم. در خلال کارهای فراوان و سنگینی که بر دوش ما هست، دائما با کتاب سر و کار دارم، احساس می کنم که اگر انسان بخواد در زمینه معنوی و فرهنگی تر و تازه بماند، جز رابطه با کتاب که مثل رابطه با جویبار، دائمی در جریان است و مرتب تازه هایی را در اختیار انسان می گذارد، چاره ای ندارد. البته مسئله، مسئله چاره داشتن یا نداشتن نیست، مسئله میل و شوق و یک چیز اجتناب ناپذیر برای کسی است که اهل کتاب باشد.”

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.