Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 37371
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 09 آبان 1401 - 14:53 |

نویسنده و مجری رادیو: تولید برنامه طنز تاریخی راحت نیست

نویسنده و مجری رادیو: تولید برنامه طنز تاریخی راحت نیست

مجری و نویسنده برنامه تاریخی «عصر قجر» در شبكه خبر سیما درباره ویژگی های برنامه های طنز تاریخی توضیحاتی ارائه كرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، علی بنه گزی مجری و نویسنده برنامه تاریخی «عصر قجر» با حضور در استودیو شبكه خبر سیما درباره ویژگی های برنامه های طنز تاریخی توضیحاتی ارائه كرد.
بنه گزی در معرفی برنامه «عصر قجر» گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته روی برنامه های رادیو صبا مدیران این شبكه رادیویی به این نتیجه رسیدند كه جای یك برنامه طنز با ماهیت تاریخ در جدول پخش رادیو صبا خالی است. به همین واسطه دوره قاجار به عنوان یكی از مقاطع تاریخی كه هم دسترسی به اسناد تاریخی آن دوره راحت تر است و ظرفیت طنز هم دارد با توجه به بازده زمانی نزدیك به امروزكه برای مخاطبان هم مملوس است، به عنوان سوژه برنامه تاریخی در نظر گرفته شد.
نویسنده برنامه «عصر قجر» درباره موضوعات این برنامه توضیح داد، در این برنامه به ترتیب زمان به روایت وقایع تاریخی دوره قاجار می پردازیم و سیر زمانی برنامه از پیش از به سلطنت رسیدن آقا محمد خان قاجار و اواخر دوره كریم خان شروع شده است كه تا الان به دوره تاج گذاری ناصرالدین شاه قاجار رسیدیم.
بنه گزی درباره دشواری های كار طنز تاریخی اظهار كرد، پراكندگی اسناد و گوناگونی سند های تاریخی از یك واقعه و حفظ ماهیت طنز برای برنامه كه ماموریت و رسالت اصلی رادیو صبا است تولید این برنامه را سخت می كند.
وی افزود دغدغه من به عنوان نویسنده و راوی برنامه این است كه كار طنز یعنی حركت روی لبه تیغ، در این برنامه باید مراقب باشیم كه هم ماهیت طنز برنامه حفظ شود و هم اینكه واقعیت ها با اغراق و طنازی دستخوش تحریف نشوند.
نویسنده «عصر قجر» گفت: در این برنامه تلاش می كنیم كار طنزی متفاوت و به دور از هزل و هجو ارائه كنیم و به طنز واقعی نزدیك شویم و رویداد های مهم ومثبت تاریخی را هم كه در این دوره به واسطه حكام یا سیر زمانی اتفاق می افتد بیان كنیم .
بنه گزی در پایان درباره نقش و اهمیت اجرا و نوسیندگی برنامه های طنز گفت: هر دو در موفقیت یك برنامه نقش تاثیر گذاری دارند، ولی به نظر من یك متن بد را نمی توان در برنامه خوب اجرا كرد ولی یك متن خوب ممكن است با اجرای بد كاربرد خود را از دست بدهد.
«عصر قجر» از شنبه تا چهارشنبه به تهیه‌كنندگی رضا عزتی و اجرای علی بنه گزی هر روز ساعت ۱۶ تقدیم مخاطبان می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.