Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 41693
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 07 خرداد 1402 - 13:13 |

نگاهی به نقش رادیو از منظر فرهنگی و اجتماعی در«هفت اقلیم» رادیو

نگاهی به نقش رادیو از منظر فرهنگی و اجتماعی در«هفت اقلیم» رادیو

برنامه هفت اقلیم یكشنبه (۷خردادماه۱۴۰۲) به نقش و اهمیت رادیو در آغاز ورود به ایران از منظر فرهنگی و اجتماعی با توجه به تحولات سیاسی و فرهنگی ایران می پردازد.

رویداد‌ها و مسائل حوزه‌های سینما، تئاتر، هنر‌های تجسمی، كتاب و كتابخوانی و سواد رسانه‌ای در برنامه «هفت اقلیم» رادیو فرهنگ بررسی و تبیین می‌شود.

️در بخش نخست برنامه با عنوان “مشق رادیو” در خصوص موضوع نقش و اهمیت رادیو در آغاز ورود به ایران از منظر فرهنگی و اجتماعی با توجه به تحولات سیاسی و فرهنگی ایران با دكتر حسن خجسته عضو هیئت علمی دانشكده تولید دانشگاه صداوسیما و معاون اسبق صدای رسانه ملی و علی بخشی زاده معاون صدای سازمان صداوسیما گفتگو می شود.

دربخشی باعنوان”كوك هشتم” كمیته موسیقی رادیو در زمان تاسیس رادیو درسال۱۳۱۹ با محوریت رییس كمیته موسیقی علی نقی وزیری معرفی می شود و در ادامه ️گفتگویی با كارشناسان با عنوان” گنجینگان رادیو ” در برنامه تدارك دیده شده كه در این بخش با استاد امیر نوری از پیشكسوتان رادیودرباره اولین تجربه های مردم از شنیدن رادیو ،نخستین تجربه ایشان از شنیدن
اجرا و گویندگی برنامه های رادیویی و نقش رادیو در ارتباط با مردم گپ و گفتی انجام می شود.

️ بخش پایانی برنامه گزارشی از معرفی برنامه های شاخص رادیو با عنوان “از رادیو چه خبر؟” است كه در این بخش برنامه خاطره انگیز “فرهنگ مردم”،مصاحبه با گویندگان و عوامل این برنامه پخش می شود كه در دو قسمت تهیه شده و امروز قسمت اول آن پخش می شود.
هفت اقلیم از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ یكشنبه ها به تهیه كنندگی سعید فرح آبادی ساعت ۱۸:۱۵ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.