Friday, 21 June , 2024
امروز : جمعه, ۱ تیر , ۱۴۰۳ - 15 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50058
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 23 خرداد 1403 - 14:18 |

ویژه برنامه های رادیو در سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام

ویژه برنامه های رادیو در سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام

شبكه های رادیویی طبق سالهای گذشته ویژه سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) ویژه برنامه‌های «باغ ارغوان»،«فرصت»،«سهم من»،«مروارید حكمت»، «روشنا»، «آسمان معرفت»، «غریب مدینه»،«سرگذشت» و … را پخش می‌كنند.

رادیو ایران؛ محفلی از شعر و نغمات آیینی
به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، برنامه «باغ ارغوان» روز پنجشنبه ۲۴ خرداد با اجرای مریم نشیبا و تهیه كنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵از شبكه رادیویی ایران پخش می شود. این برنامه به نغمه های آیینی اختصاص دارد.«خانه دوست اینجاست» عنوان ویژه برنامه دیگری است كه با مضمون حدیثی از امام محمد باقر(ع) تقدیم مخاطبان رادیو ایران می شود. این برنامه به تهیه كنندگی حسین معصومی ۲۴ و ۲۵ خرداد ساعت ۱۷:۱۵ روانه آنتن می شود.
«اسم و رسم» با محوریت شهدای هم نام امام محمد باقر (ع)ساعت ۱۹:۰۵ روی آنتن می رود.«در سوگ پنجمین آفتاب» عنوان ویژه برنامه دیگری است كه ساعت ۲۱:۲۵رادیو ایران پخش می كند.«خورشید نامه» با محوریت فضایل اخلاقی آن حضرت به تهیه كنندگی عبدالله علایی و اجرای محمد اطهری ساعت ۲۲ روانه آتن می شود.«نوبت نوا» محفلی است از موسیقی و شعر كه شب شهادت به گویندگی فاطمه میناخانی ساعت ۲۲:۳۰ تقدیم می شود. برنامه «راه شب» در بخش های مختلف به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) می پردازد. «شهریارعلم»، «به افق نور»، «حرفی از نام تو» و«به نام عشق» دیگر برنامه های رادیو ایران است كه مخاطبان با ابعاد شخصیت علمی و سبك زندگی امام محمد باقر (ع) آشنا می شوند.

رادیو جوان؛ بركت ولایت مداری
شبكه رادیویی جوان به مناسبت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع)، ویژه برنامه ای را تدارك دیده است. ویژه برنامه «سهم من» به آثار و بركات ولایت و ولایت مداری و همچنین به تبیین معارف ایشان خواهد پرداخت. ویژه برنامه «سهم من» كاری از گروه تاریخ و‌معارف این شبكه رادیویی است كه ساعت ۸ صبح روانه آنتن می شود.

رادیو فرهنگ؛ بیان روایات
شبكه رادیویی فرهنگ با برنامه های «از چشمه سار درایت »‌،« آسمان معرفت» ‌و« ساعت سوگ» شهادت امام محمد باقر (ع) را به سوگ می نشیند.برنامه «ساعت سوگ» با محوریت شاعرانه هایی در سوگ ائمه اطهار(ع) ساعت ۲۰:۳۰ پخش می شود. « از چشمه سار درایت» برنامه‌ تركیبی است و ابعاد مظلومیت و غربت امام محمدباقر (ع) و زندگی علمی و اجتماعی امام را مورد بررسی قرار می دهد. از محورهای این برنامه، بررسی سیره حضرت و كاربرد آن در عصر كنونی با توجه به سبك زندگی اسلامی است. در این برنامه حجت الاسلام علی منصوری به بیان سیره امام پرداخته و ضمن بیان روایاتی از امام محمدباقر (ع) درباره شرایط و ویژگی های آن دوران مطالبی را بیان می كند. برنامه « آسمان معرفت» با روایتی از زندگی و مروری بر فعالیت های امام، احادیث حضرت، بررسی القاب و چگونگی تولد تا شهادت، شاگردان و … پخش می شود.

رادیو تهران؛ سیره اخلاقی و تربیتی
شبكه رادیویی تهران شب شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) برنامه های«در ساحت حضور»، «فرصت» و«شمس العماره» را تدارك دیده كه به جایگاه، اقدامات، سیره اخلاقی و تربیتی و شخصیت علمی امام محمد باقر(ع) می پردازد. آشنایی با فضایل و مناقب امام محمد باقر(ع) و اهمیت روضه ایشان با توجه به ایام حج از جمله موضوع هایی است كه در برنامه های این شبكه رادیویی به آنها پرداخت می شود.

رادیو معارف، الگو به سبك زندگی امام
شبكه رادیویی معارف، ویژه برنامه«غریب مدینه» را با محوریت الگوگیری از سیره و زندگانی امام محمدباقر (ع) در فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پخش می كند و جایگاه علمی ایشان را مورد بررسی قرار می دهد. این برنامه پنجشنبه ۲۴ خرداد ساعت ۲۱ روانه آنتن می شود. دومین ویژه برنامه این شبكه رادیویی ویژه شهادت امام باقر (ع) با نام«یادگار كربلا» پخش می شود كه اشاره به آیه صبر از امام باقر (ع) دارد كه روز جمعه ۲۵ خرداد ساعت ۹ صبح تقدیم مخاطبان خواهد شد.

رادیو سلامت، روایتی از حجاج
شبكه رادیویی سلامت ویژه برنامه «مروارید حكمت» را به تهیه كنندگی سارا شریفی به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، جمعه ۲۵ خرداد ماه روانه آنتن می كند. این برنامه با محوریت شخصیت علمی امام محمد باقر (ع) و با هدف بررسی سبك و سیره اخلاقی حضرت باقرالعلوم (ع) پخش می شود. در این برنامه رادیویی، در بخش «من رای می دهم» با توجه به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به منظور افزایش مشاركت حداكثری دانشجویان و نخبگان كشوری به بررسی نقش دانشجویان و جامعه نخبگان در انتخابات پرداخت می شود. روایتی از حجاج در مدینه و بقیع، معرفی دانشگاه امام باقر (ع) و پرداخت به سیره علمی و اخلاقی ایشان از دیگر بخش های ویژه برنامه «مروارید حكمت» است.

رادیو نمایش؛ همراه با تكیه
ویژه برنامه های «تكیه» و«روشنا» در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ خرداد به ترتیب ساعت های ۱۸ و ۸ و ۳۰ دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود. این برنامه به تهیه كنندگی محسن جواهری، نویسندگی سهیلا خدادادی و گویندگی نگین خواجه نصیر و محمدسعید سلطانی روانه آنتن می شود.

رادیو پیام؛ پیام زندگی
شبكه رادیویی پیام در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) برنامه «پیام زندگی» را به تهیه كنندگی رضا صفری پخش می كند. این برناه به بررسی سبك زندگی اسلامی ایشان اختصاص دارد.

رادیو صبا؛ هر طرف صدای تو
شبكه رادیویی صبا با ویژه برنامه‌های «ساده و صمیمی، سرگذشت، نواهنگ و هر طرف صدای تو» همراه مخاطبان می شود. برنامه«ساده و صمیمی» به پخش دلگویی‌های مردمی با امام اختصاص دارد كه ساعت ۱۸:۳۰ راهی آنتن می‌شود. برنامه «سرگذشت» با موضوع تاثیر اسلام و احادیث دینی به ویژه نهضت علمی امام صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) در علم ستاره شناسی ساعت ۲۰ تقدیم مخاطبان می‌شود. برنامه موسیقی محور «نواهنگ» با پخش موسیقی و تصنیف این روز را گرامی می دارد. برنامه «هر طرف صدای تو» جمعه ۲۴ خرداد در روز شهادت همراه مخاطبان می‌شود. این برنامه تعاملی به صورت زنده ساعت ۱۰ صبح با موضوع فضایل اخلاقی امام محمد باقر به تعامل با مخاطبان می پردازد.

هنرصدا/ حامد بهجتی

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.