Sunday, 30 June , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ - 24 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50235
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 08 تیر 1403 - 15:09 |

گزارش میدانی شبکه های رادیو در روز انتخابات

گزارش میدانی شبکه های رادیو در روز انتخابات

امروز مردم ایران حماسه ای دیگر را رقم زدند و با حضور پرشور پای صندوق های رای، اقتدار ایران را برای باری دیگر به گوش جهانیان رساندند. معاونت صدا طبق برنامه ریزی گسترده توانست انعکاس دهنده حضور پرشور مردم در این روز حماسه ساز باشد. پخش ترانه های حماسی، گفت و گو با مسئولان کشور، رای اولی ها و مردم، برگزاری پویش های انتخاباتی و … بخش های مختلف برنامه های انتخاباتی را شکل می داد.

 

رادیو ایران؛ نقش رسانه ملی در تبین برنامه های انتخاباتی

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، پایگاه رسانه ای رادیو ایران امروز در روز انتخابات در مسجد جامع ابوذر استقرار دارد و با شروع انتخابات آیت الله مطلبی امام جمعه مسجد جامع ابوذر از پایگاه رسانه ای رادیو ایران بازدید کرد. وی از اقدام رسانه ای معاون صدای رسانه ملی و مدیر شبکه رادیویی ایران تشکر و نقش ویژه رسانه ملی در تببین برنامه های انتخاباتی و بویژه مناظره ها و نشست های کارشناسی را بسیار با اهمیت و در خور تحسین و تقدیر دانست. احمد وحیدی وزیر کشور اولین مسئولی بود که با گزارشگر رادیو گفت وگو کرد و از شرایط انتخابات، بازرسان و … گفت. محمد مخبر سرپرست نهاد ریاست جمهوری بیان کرد مردم از اول انقلاب تا کنون آنچه وظیفه شان بوده، غیرتمندانه انجام داده‌اند. رضا فرخی کارشناس سیاسی مطرح کرد انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است.هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، امروز را روز مهمی برای ملت عزیز ایران برشمرد. همچنین ایران یاران شبکه گسترده مردمی رادیو ایران از سراسر کشور، حماسه آفرینی‌های مردم از گوشه گوشه ایران اسلامی را روایت می‌کنند.

رادیو جوان؛ گفت وگو با زوج جوان دهه هفتادی

برنامه «رئیس جمهور محبوب من» شبکه رادیویی جوان از ساعت هفت صبح با گزارشگران ارتباط برقرار کرد تا روایتگر صدای پرشور مردم باشد. یکی از بخش های قابل تامل این شبکه برگزاری پویش من پای صندوق های رای حاضر می شوم که… است که با اقبال مخاطبان رو به رو شد. دکتر امیر شجاعان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخاباتی کشور در این برنامه پیرامون روز انتخابات توضیحاتی ارائه داد. هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در خصوص برگزاری انتخابات گفت کمتر جایی از جهان همچنین اتفاقی می افتد که بتوان در مدت بسیار کم این اتفاق بزرگ و سرنوشت ساز رخ دهد. گزارشگر برنامه ضمن گفت و گو با رای اولی ها، با زوج جوان دهه هفتادی که با دو دخترشان پای صندوق اخذ رأی حضور پیدا کردند، گفت و گو کرد.

رادیو فرهنگ؛ گفت و گو با مردم 

بخشی از برنامه انتخاباتی شبکه رادیویی فرهنگ با نام «حماسه جمهور» به گفت و گو با وزیر کشور پیرامون روز انتخابات اختصاص داشت. ارتباط با گزارشگران مراکز استان ها و انعکاس حال و هوای مردم در روز انتخابات از آیتم های برنامه است. اسماعیل کوثری فرمانده سابق لشکر محمد رسول الله، حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای را نشان پیمودن با صلابت راه نظام دانست. وزیر کشور نیز روز انتخابات را روزی سرنوشت ساز برای کشور توصیف کرد. حداد عادل، رئیس فرهنگستان ادب فارسی هم در گفت و گو با این شبکه بیان کرد مردم یاد بگیرند با اختلاف سلیقه درکنارهم «وحدت ملی» را حفظ کنند و آزادانه در انتخابات رای دهند. یکی از بخش های شنیدنی برنامه این است که مردم بگویند با چه کسانی پای صندوق رای آمدند و ملاک شان چیست؟

رادیو تهران؛ پخش ترانه های حماسی

شبکه رادیویی تهران از ساعت شش صبح با برنامه «شهرآرا» انتخابات را پوشش داده است. پخش ترانه های حماسی «ایستاده ایم در کنار، فردای روشن، به پای ایران»، برگزاری پویش، ارتباط با شهرستان های تهران پیرامون حضور مردم در شعب اخذ رای و خوانش جملات مردم ودغدغه هایشان از رئیس جمهور در کنار گفت و گو با مسئولان کشوری رنگ ویژه ای به برنامه های این شبکه داد. محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که در دولت سیزدهم از تمامی توانائی ها بهره گرفت شد، اعلام کرد مخالفان معتقدند انتخابات در ایران از استانداردها و شاخص های بین المللی برخوردار است. عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی از این برنامه  اظهار کرد ۴۰۰ تیم برای اتصال فیبر نوری متصل هستند. با این شیوه رای گیری ضمن سرعت کار بالا ، سهولت بیشتری در رای گیری صورت گرفته و کمک به سلامت انتخابات می شود. سیامک ره پیک، قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: خوشبختانه تمام مقدمات برای برگزاری انتخابات صورت گرفت تا امروز شاهد برگزاری انتخابات باشکوه باشیم. حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی شرکت حماسی مردم را در انتخابات امروز تکمیل دهنده بدرقه باشکوه دانست.

رادیو اقتصاد؛ برپایی پویش “ایران من” 

شبکه رادیویی اقتصاد با برنامه “سهم من ؛سرزمین من” و در گزارش های میدانی نظرات، انتظارات وانگیزه های مردم برای مشارکت در این رویداد عظیم ملی را بازتاب می دهد. در پویش “ایران من” شنوندگان انتظارات خود از رئیس جمهور آینده را در یک جمله بیان و برای برنامه ارسال می کنند. در بخشی از این برنامه سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت تا به امروز با حضور مردم درصحنه این کشور حفظ شده؛ سهم مردم برای حفظ و اداره کشور از طریق انتخابات حاصل می شود. آیت الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخشی از برنامه گفت مشارکت مردم در انتخابات نشانه ایمان مردم به نظام و پشتوانه ای برای حکومت است. محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد هر چه مشارکت در انتخابات افزایش یابد، اقتدار ملی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران افزایش می یابد. علیرضا چناری عضو هیأت علمی دانشگاه هم عنوان کرد جامعه نخبگانی با تقویت آگاهی و اعتماد عمومی نقش مهمی در فرآیندهای دموکراتیک و اجتماعی دارند. صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت که با عقلانیت و حضور حداکثری رئیس جمهور آینده را انتخاب کنیم. علیرضا افتخاری استاندار تهران بیان کرد حضور مردم مهمترین ابزار سیاسی برای اثبات جمهوریت است.

رادیو قرآن؛ گفت و گو با قاری بین الملل

شبکه رادیویی قرآن برنامه «خادم جمهور» را از مسجد جامع لویزان روانه آنتن کرد. اعظم یوسفی خواهر شهید در گفت و گو با این برنامه اعلام کرد که حضور مردم در انتخابات، تکمیل کننده بدرقه شهدای خدمت است. عباس سلیمی اولین قاری بین المللی که در مالزی برای ایران کسب مقام کرد، گفت: رای دادن یک نوع مسئولیت پذیری اجتماعی است و آیات متعددی در این خصوص در قرآن کریم وجود دارد. رحیم قربانی از اساتید قرآنی کشور ضمن حضور در برنامه خادم جمهور کشور اعلام کرد ما ام القرای قرآن است و مستضعفین جهان نگاهشان به ماست و هرکدام از ما با رای دادنمان نور امیدی در دل مظلومان روشن خواهیم کرد و دین خدارا یاری می کنیم. استاد ربیعیان بیان کرد رای دادن یک اثر اجتماعی دارد و شخصی که می آید برای رای دادن در جهت رفع طمع دشمنان گام بر میدارد و اثر خارجی آن ایجاد امنیت خواهد بود .یکی از بخش های شنیدنی برنامه رادیو قرآن گفت و گو با بانوی ۹۴ ساله که مادر آزاده رضا صراطی است که او توصیه کرد مردم برای حفظ اسلام و دین و ادامه راه شهدا در انتخابات شرکت کنند.

رادیو معارف؛ همراه با حماسه جمهور

بخشی از برنامه انتخاباتی رادیو معارف با نام «حماسه جمهور» به گفت و گو با آیت الله نوری همدانی از مراجع معظم تقلید اختصاص داشت و او ضمن توصیه به مردم برای شرکت در انتخابات عنوان کرد برای این دوره، دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب آمدند، وظیفه ماست به میدان بیاییم با شور و شوق این انقلاب را حفظ کنیم و رای بدیم.

رادیو صبا؛ ارتباط با مراکز استان ها

ویژه‌برنامه انتخاباتی شبکه رادیویی صبا با نام «صبح انتخاب» در اولین ساعات آغاز رأی‌ با دعوت هموطنان برای شرکت در انتخابات همراه شنوندگان شده است. این برنامه با ارتباط با گزارشگران مراکز گیلان، همدان، خوزستان، یاسوج، چهار محال و بختیاری، سمنان، قم و خراسان شمالی حضور مردم پای صندوق های رای را به شنوندگان گزارش می دهد. خوانش پیام مردمی که پای صندوق های رای هستند از دیگر بخش های برنامه است.

رادیو ورزش؛ حضور حماسی در میدان انتخاب

گزارشگران رادیو ورزش و برنامه «میدان انتخاب» در محل اخذ رای صندوق انتخاباتی جامعه ورزش و جوانان که در ورزشگاه شهید شیرودی مستقر است، حضور دارند و با اهالی ورزش و مسئولان ورزشی مصاحبه می کنند. ارتباط با ورزشیاران استان‌های کشور و گزارش از حال ‌و هوای انتخاباتی استان‌ها از دیگر بخش های برنامه است. کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در گفت و گو با این برنامه اظهار کرد دولت جدید بر اساس برنامه حرکت کند، طرح آمایش سرزمین و اتمام پروژه‌های نیمه تمام را داریم. محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در این برنامه عنوان کرد که جامعه ورزش، رئیس جمهوری می‌خواهد که جهادی، خستگی ناپذیر و بهره‌گیری از نیروهای انقلاب را در دستور کارش داشته باشد. محسن معزی‌فر دبیر فدراسیون بسکتبال عنون کرد که رئیس‌جمهور آینده زحمات همه ورزشکاران و فدراسیون ها را با یک دید ببیند. علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اظهار امیدواری کرد که نگاه رئیس جمهور آینده به ورزش معطوف شود. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد هر سال در روز افتتاح سالگرد رادیو ورزش به رادیو ورزش می‌‌آمدم ولی امروز از یک جشن بزرگتری در خدمت شما هستم.

رادیو نمایش؛ اقتدار ایران

شبکه رادیویی نمایش از ساعت ۷ صبح با برنامه «هم رای، خیابان پاستور» روایتگر انعکاس حضور پرشور مردم پای صندوق های رای است. در بخشی از این برنامه اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان و رضا ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی توضیحاتی درباره شعبه های اخذ رای داد. آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان در برنامه “هم رای،خیابان پاستور” عنوان کرد همه با هم در راه اعتلای جمهوری اسلامی تلاش کنیم. حسن بهرام نیا، استاندار ایلام در برنامه، امروز را حماسه‌ای باشکوه برشمرد که حضور گسترده مردم، اقتدار ایران را نشان می دهد.

رادیو سلامت؛ گفت و گو با مردم در بیمارستان

شبکه رادیویی سلامت از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه از برنامه «ایران جان » انعکاس دهنده اهمیت حضور و مشارکت مردم است. احمد وحیدی، وزیر کشوردر گفتگو با این شبکه شبکه، انتخابات را مظهر بالندگی سیاسی و رشد ملت ایران برشمرد. بخشی از گزارش های رادیو سلامت به حضور حماسی و باشکوه نوجوانان در انتخابات و ارتباط با گزارشگران استانی اختصاص دارد. از دیگر آیتم های برنامه اختصاص به گفت و گو با خانواده ها و رای اولی ها در بیمارستان ها داشت. انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت ما در دولت سیزدهم در حوزه سلامت دستاوردهای مهمی داشتیم.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.