Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21 محرم 1446
شناسه خبر : 44192
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 29 شهریور 1402 - 13:02 |

بررسی موضوع جنگ تركیبی در فضای مجازی در رادیو ایران

بررسی موضوع جنگ تركیبی در فضای مجازی در رادیو ایران

برنامه «ایران امروز» چهارشنبه ۲۹ شهریور، با حضور كارشناسان و صاحب نظران به موضوع جنگ تركیبی در حوزه فضای مجازی می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، كانون اصلی جنگ تركیبی، فضای مجازی و رسانه است. ضرورت آگاه‌‎سازی نسل جوان در مقابله با هجمه فرهنگی دشمن از اهمیت بالای برخوردار است؛ نوك پیكان دشمن نسل جوان را نشانه گرفته است.

جنگ تركیبی و ابزارهایی كه در آن استفاده می‌شود در زمان‌های مختلف و برای اهداف مختلف متفاوت است. تجمیعی از روش‌ها و فرایندهای توسعه‌یافته‌ای كه با استفاده از فناوری و روندها در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی یك‌ریخت عملیاتی از جنگ تركیبی محسوب می‌شود.

فضای مجازی در جنگ تركیبی مانند قرص روان‌گردان در جنگ شناختی عمل می‌كندكه منطق مخاطب را از او می‌گیرد و هنجارهای ذهنی او را تغییر می‌دهد.

با توجه به اهمیت این موضوع برنامه «ایران امروز» چهارشنبه ۲۹ شهریور با حضور دكتر هادی كریمی صاحب نظر و متخصص حوزه ی سایبری و دكتر معصومه نصیری دبیر كل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسكو ایران پیرامون جنگ تركیبی در حوزه فضای مجازی ومصادیق آن بحث و تبادل نظر می كند.

گفتنی است «ایران امروز» چهارشنبه ها به تهیه كنندگی سیما پاتیمار، اجرای محمدرضا درویش و هماهنگی اكرم خیر خواه ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.