Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 39402
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 12 بهمن 1401 - 12:11 |

بررسی کتاب «زمستان سرزده » در رادیو فرهنگ

بررسی کتاب «زمستان سرزده » در رادیو فرهنگ

رمان «زمستان سرزده» به قلم «محمد حسینی» در برنامه «بوطیقا» رادیو فرهنگ چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه نقد و ‌بررسی می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است که این هفته در نقد و بررسی رمان‌ها به معرفی و تحلیل کتاب «زمستان سرزده » نوشته محمدحسینی که توسط نشر چهل کلاغ منتشر شده است اختصاص دارد. داستان درباره پوچی، سرخوردگی، ناامیدی و شکست نسل معاصر جوانان این سرزمین است. جوانانی که خواسته و یا ناخواسته، زندگی‌شان درگیر جریان‌های سیاسی و اجتماعی مثل انقلاب، جنگ و تحریم قرار گرفته است . در برنامه این هفته محمد رسول تبییک به عنوان کارشناس برنامه « زمستان سرزده » را معرفی و نقد و بررسی می‌کند.
داستان اوایل انقلاب و دهه ۶۰ را دربرمی‌گیرد، تا آلبانی هم می‌رود و به روزگار ما نزدیک می‌شود. داستان دوپسرخاله که هرکدام راهی جدا می روند، در داستان «زمستان سرزده» شاهد یک گزارش و مروری بر تاریخ و حوادث سیاسی و اجتماعی هستیم تا یک داستان! محمد حسینی متولد ۲ اسفند ۱۳۵۰ است. از آثار او به کتاب‌های «ده داستان‌نویس»، «آبی‌تر از گناه»، «یکی از همین‌روزها ماریا»، «به دنبال فردوسی»، «نمی‌توانم به تو فکر نکنم سیما»، «کنار نیا مینا»، «آن‌ها که ما نیستیم»، «مبانی ویرایش و مقدمه زبان داستان» و «ویرایش و اهمیت آن در آثار کودک و نوجوان» می‌توان اشاره کرد. رمان «آبی‌تر از گناه» این نویسنده جایزه هوشنگ گلشیری و مهرگان ادب را از آن خود کرده است.

برنامه «بوطیقا» ساعت۲۱:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه کنندگی محسن حکیم معانی از گروه کتاب روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.