Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 39493
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 19 بهمن 1401 - 11:39 |

بزرگداشت روز نیروی هوایی در «جوانه‌ها» رادیو فرهنگ

بزرگداشت روز نیروی هوایی در «جوانه‌ها» رادیو فرهنگ

مجله «جوانه‌ها» که با اجرای نوجوانان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، چهار‌شنبه ۱۹ بهمن ماه در گرامیداشت روز نیروی هوایی با موضوع رشادت های خلبانان و نیروی هوایی در جنگ و دفاع از ایران روی آنتن می‌رود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه جوانه‌های این هفته در بخش کارشناسی رشادت های خلبانان و نیروی هوایی در جنگ و دفاع از ایران مرور می‌شود. در بخش «ما میتوانیم» برنامه ای ۶ ماهه برای تبدیل شدن به نوجوانی بهتر ارائه می‌شود‌ و‌ در معرفی یکی از مشاهیر، درباره شهید منصور ستاری صحبت می‌شود، «ستاری» ارتشی بود و در آمریکا دوره دیده بود و پیش از انقلاب در ارتش، انقلابی بود و بعد که انقلاب شد و جنگ تحمیلی آغاز شد، تحصیل در رشته برق و الکترونیک را نیمه‌تمام رها کرد و رفت جبهه. آنجا آن‌قدر کارهای عجیب انجام داد و آن‌قدر ابتکار نشان داد که در سال ۱۳۶۲ شمسی معاون عملیات فرماندهی پدافند نیروی هوایی ارتش شد و ۲ سال بعد شد معاون طرح و برنامه نیروی هوایی و در سال ۱۳۶۵ هم فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران شد و در همین سمت ماند تا ؛ ۱۵ دی سال ۱۳۷۳ که هواپیمای «جت استار» حامل فرماندهان نیروی هوایی سقوط کرد و منصورِ ایرانی‌ها نصرت آن دنیایی یافت و در کنار یارانش شهید شد.
بخش کتاب این برنامه هم به معرفی مجموعه قصه‌ها عوض می‌شوند نوشته سارا ملانسکی کهدنسر پرتقال چاپ کرده اختصاص دارد، این کتاب یک مجموعه‌ی خلاقانه با متنی ساده و روان برای مخاطبان نوجوان که البته می‌تواند برای بزرگ‌ترها هم جذاب باشد، مخصوصاً برای تمام کسانی که با قصه‌های دیزنی بزرگ شده‌اند و خاطره دارند! قصه‌هایی که همه‌ی ما می‌شناسیم؛ اما این‌جا قرار است اتفاق‌های دیگری برایشان بیفتد…!

«جوانه‌ها» را به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.