Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 40283
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 05 فروردین 1402 - 23:47 |

بهاریه خوانی های ادب پارسی در «زمزمه های بهاری» رادیو فرهنگ

بهاریه خوانی های ادب پارسی در «زمزمه های بهاری» رادیو فرهنگ

برنامه « زمزمه های بهاری» كاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است كه به معرفی و خوانش بهاریه های ادبیات فارسی توسط پیشكسوت گویندگی زنده یاد سرور پاك نشان اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا، رادیو فرهنگ به یاد مرحوم سرور پاك نشان در ایام نوروز بهاریه خوانی های این پیشكسوت فقید را در قالب برنامه « زمزمه های بهاری» پخش می كند.
شعرای پارسی زبان با سرودن اشعار بسیاری از نو شدن طبیعت و آمدن فصل بهار گفته اند كه در این برنامه این اشعار خوانده می شود..
اشعاری كه به نوشدن طبیعت و نوروز و آغاز سال جدید پرداخته اند تحت عنوان بهاریه نامیده می شوند.
رادیو فرهنگ در برنامه « زمزمه های بهاری» از معروف ترین بهاریه های شعرای پارسی زبان را با صدای زنده یاد «سرور پاك نشان» تقدیم شنوندگان می كند.
سرور پاك نشان یكی از گویندگان برنامه‌ی شاخص گل‌ها در سال‌های دور رادیو متولد شاهرود و تحصیلكرده رشته‌ی حسابداری بود و فعالیت رادیویی خود را از سال‌ ۱۳۴۲در گرگان آغاز كرد و پس از آمدن به تهران در آزمون گویندگی به عنوان یكی از برگزیدگان ممتاز این آزمون شناخته شد. او در دوران فعالیت خود اجراهای موفقی در برنامه‌های اجتماعی،‌ ادبی،‌ فرهنگی،‌ علمی داشت ،این گوینده پیشكسوت رادیو روز پنجشنبه بیست و ششم خرداد بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
از فعالیت‌های او می‌توان به گویندگی در برنامه‌های فرهنگ مردم، كاروانی از شعر و موسیقی گل‌های تازه و بعدها برنامه‌های مجله صبحگاهی و علم و زندگی اشاره كرد.
گفتنی است این برنامه هرروز ساعت۶:۴۵ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.