Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 35664
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 13 مرداد 1401 - 22:43 |

تصویر روز عاشورا در «چكامه باران» رادیو

تصویر روز عاشورا در «چكامه باران» رادیو

رادیو صبا در ویژه برنامه «چكامه باران» در قالب مشاعره روز عاشورا را برای مخاطبان به تصویر می كشد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، ویژه برنامه «چكامه باران» در قالب مشاعره در ایام محرم با مخاطبان رادیو صبا همراه و همدل می شود.
این برنامه در قالب مشاعره فرصتی برای آشنایی مخاطبان با اشعار آئینی و عاشورایی است تا به بازتاب واقعه كربلا در شعر فارسی بپردازند.
«چكامه باران» یك مسابقه – مشاعره، با موضوع اشعار آئینی و عاشورایی است كه به مناسبت ایام محرم از رادیو صبا پخش می‌شود. در این مسابقه سه شركت كننده حضور خواهند داشت كه در بخش‌های مختلف شامل «مشاعره سنتی»، «مشاعره مشروط» و «مشاعره سرعتی و حروف سخت» و… با هم به رقابت می‌پردازند.
داوود حیدری كارشناس مجری این برنامه گفت: مسابقه مشاعره چكامه باران فرصتی برای آشنایی مخاطبان با شعربه ویژه اشعار آیینی است، شركت كنندگان در این برنامه اشعاری پیرامون امام حسین (ع)، قیام عاشورا و واقعه كربلا را در برنامه قرائت می كنند.
البته برنامه ای كه الان روی آنتن در حال پخش است بخش مشاعره آزاد است كه به نظر من بهتر بود با توجه به حال و هوای محرم این روزها شعرهای عاشورایی برای مخاطبان پخش می شد.
كارشناس برنامه درباره شركت كنندگان این مسابقه افزود: در این مسابقه شركت كنندگان در رنج سنی مختلف از كودكان و نوجوانان تا افراد میان سال شركت كرده اند، كه از نظر محتوایی همه افراد در حد متوسط به بالا بودن و اشعار زیادی را به خاطر داشتند.
حیدری در ادامه گفت: خوشبختانه این برنامه مورد اقبال مخاطبان هم قرار گرفته است، با توجه به بازخوردهایی كه من شخصا از این برنامه دریافت كرده ام متوجه شدم كه شنوندگان از نحوه خوانش، محتوای اشعار و نوع مسابقه رضایت داشته اند.
در پایان كارشناس مجری برنامه خاطر نشان كرد كه اگر چه مشاعره را به صورت عامیانه می‌توان نوعی بازی یا سرگرمی هنرمندانه دانست اما این مهارت در جلب نظر افراد به ادبیات و شعر و شاعری بی‌تأثیر نخواهد بود.برگزاری چنین مسابقاتی به ویژه در ایام مناسبتی می توانند فرصتی برای آشنایی مخاطبان با شعرهای آیینی باشد و انگیزه ای برای توجه بیشتر به این گنجینه ازشمند ادبی كه بسیار زیبا واقایعی مثل عاشورا را به تصویر می كشد.

مسابقه «چكامه باران» با اجرای و كارشناسی داوود حیدری و تهیه كنندگی سجاد كلبادی نژاد هر روز ساعت ۸ صبح تقدیم مخاطبان می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.