Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21 محرم 1446
شناسه خبر : 49287
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1403 - 15:41 |

تهیه‌کننده «فوتبال ۱۲۰»: حافظ کاظم زاده برای اجرای برنامه خطر کرد

تهیه‌کننده «فوتبال ۱۲۰»: حافظ کاظم زاده برای اجرای برنامه خطر کرد

تهیه‌کننده جوان فصل جدید برنامه تلویزیونی «فوتبال ۱۲۰» از مشکلات ابتدایی پذیرفتن تولید تا مشکلات پیش روی این برنامه سخن گفت.

به گزارش هنرصدا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، پویا خسروی درباره حضورش در این برنامه گفت: داستان پذیرفتن برنامه تلویزیونی «فوتبال ۱۲۰» و برعهده گرفتن تولید آن برمی‌گردد به طرحی که ما از قبل به عنوان مکمل برنامه «فوتبال ۱۲۰» به شبکه ورزش سیما ارائه داده بودیم. دوستان با توجه به شناخت، تجربیات و سابقه‌ای که تیم ما در شبکه ورزش داشت، تولید فصل جدید برنامه «فوتبال ۱۲۰» را به ما پیشنهاد دادند. در اصل باید بگویم مدیر شبکه ورزش این خطر را به جان خرید و به گروه جدید و یک گروه حدودا ۲۰ نفره اعتماد کرد. این اتفاق برای تیم ما هم مشکل بزرگی بود، ما بعد از اینکه تولید برنامه‌ای با این اسم و رسم و حواشی اش را پذیرفتیم خودمان را برای هر اتفاقی آماده کرده بودیم.

وی درباره بازخوردهای پخش برنامه عنوان کرد: بعد از پخش یکی دو قسمت از برنامه چهره‌های مطرح ورزشی، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با ما تماس گرفتند و به ما خداقوت گفتند.

تهیه کننده فصل جدید برنامه تلویزیونی «فوتبال ۱۲۰» در پاسخ به این پرسش که چند ماه پیش آماری از میزان مخاطب برنامه های تلویزیونی منتشر شد که در میان آن ها نام چند برنامه وررشی دیده می شد. به عنوان تهیهکننده این برنامه علت رشد چند درصدی مخاطب برنامه «فوتبال ۱۲۰» را چه می دانید، گفت: معتقدم زمان و انرژی که گروه ما برای برنامه «فوتبال ۱۲۰» گذاشت در آمار به دست آمده بی تاثیر نبوده است. ما تمام تلاشمان این بود که نه‌تنها برنامه از فصل های قبل ضعیف تر نباشد، بلکه ارزش افزوده‌ای نسبت به فصول قبل داشته باشیم و اتفاقات مثبتی را در برنامه رقم بزنیم. با توجه به هدفی که داریم انتظار مخاطب‌های بیشتری را جذب کرده ایم و در تلاشیم که این آمار را بیشتر کنیم.

خسروی با بیان این که افزوده شدن بخش های جدید به برنامه از جمله «کافه فوتبال»، «تایملاین» و «داستان یک بازی» همگی برای مخاطب تازگی دارند، گفت: مخاطب «فوتبال ۱۲۰» باهوش و حواس جمع است. وقتی فضای مجازی را رصد می‌کنیم متوجه می‌شویم که با یک طیف سلیقه گسترده مواجهیم و هر کدام یکی از بخش ها را بیشتر از دیگری می‌پسندند. نمی‌توانیم به قطعیت بگوییم کدام بخش را بیش‌تر از دیگری دوست دارند، چرا که هر کدام فضای ذهنی و فکری متفاوتی دارند. اما به نظر من داستان یک بازی و مرور به علاوه آیتم‌های تالیفی‌مان بازخوردهای بیشتری می‌گیرد.

کاظم زاده برای اجرای برنامه خطر کرد

وی درباره حضور حافظ کاظم زاده به عنوان مجری این فصل عنوان کرد: او یکی از درجه یک‌ترین مجریانی است که تاکنون تجربه‌ی همکاری با او را داشته ام. به شدت حرفه‌ای، کاربلد و اخلاق مدار است. من قبل از این برنامه افتخار آشنایی با ایشان را نداشتم و با توجه به جنس اجراهایی که تا آن زمان از حافظ دیده بودم برای خودم انتخاب او نگران کننده بود. کما اینکه خود حافظ هم روزهای اول با توجه به فشاری که رویش بود، نگرانی‌هایی داشت. تغییر و جابه‌جایی در برنامه‌ای که ۱۰ سال با یک روند مشخص جلو رفته و مخاطب به آن عادت کرده، عملا شاید به مذاق مخاطب خوش نیاید؛ اما کاظم زاده این خطر را کرد، اجرای این برنامه را پذیرفت و خیلی خوب و سریع هم جای خودش را در دل مخاطبان «فوتبال ۱۲۰» باز کرد.

تهیه کننده فصل جدید برنامه تلویزیونی «فوتبال ۱۲۰» افزود: با توجه به اینکه برنامه «فوتبال ۱۲۰» مخاطبانی خاص را در بر می‌گیرد و برنامه‌ای است که مخاطبین به‌روز دارد، اگر مسیر را اشتباه برویم مخاطب از ما سبقت می‌گیرد و این، کار را برای ما سخت می‌کند. همین جلو بودن مخاطبان برنامه در این جامعه آماری که با سامانه های قدیمی سازمان اتفاق می‌افتد کار را برای ما سخت می‌کند. با توجه به تلاش‌هایی که ما در این حوزه انجام می‌دهیم و وسواسی که درباره بهتر شدن و از کیفیت نیفتادن برنامه داریم، احتمالا بتوانیم مخاطبان بیشتری را به دیدن این برنامه ترغیب کنیم.

خسروی درباره دو برنامه ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز که جزو پرمخاطب ها بودند نیز گفت: دو ویژه برنامه روانه آنتن تلویزیون کردیم: یک برنامه ویژه ماه رمضان و برنامه دیگر ویژه عید نوروز. برنامه «جام رمضان» که یکی از برنامه‌های پرمخاطب ماه مبارک رمضان شبکه ورزش بود، با توجه به تفاوتی که ایجاد می‌کرد و به دلیل ضرب‌آهنگ بالایی که نسبت به سایر برنامه های مناسبتی ماه رمضان داشت، باعث شد تا به صورت ویژه‌تری دیده شود. از طرفی با توجه به اینکه در «جام رمضان» چهره‌های مختلف ورزشی، هنری و پیشکسوتان ورزشی و فوتبال حضور داشتند جذابیت برنامه بالا بود.

وی افزود: برنامه دیگر، «قهرمان ایران» بود که هر ساله در شبکه ورزش برای انتخاب برترین‌های ورزشی در سالی که به اتمام می‌رسد به عنوان یک جشنواره و فستیوال بزرگ برگزار می‌شود و می‌توان گفت مهمترین جشنواره ورزشی کشور است که امسال با همکاری وزارت ورزش و جوانان و تمام فدراسیون های ورزشی و با همت شبکه ورزش اتفاق افتاد و علی رغم آن که هر دوی این برنامه‌ها کارهای بسیار سخت و سنگین و متفاوتی از لحاظ محتوا بودند، توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم.

خسروی تاکید کرد: برای ما مخاطب خیلی مهم است و این که بتوانیم انتظار مخاطب را از برنامه برآورده کنیم، برای ما توفیق محسوب می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.