Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 36517
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 30 شهریور 1401 - 19:29 |

داوود نماینده از عشق به امام حسین (ع) گفت

داوود نماینده از عشق به امام حسین (ع) گفت

داوود نماینده، دوبلور و گوینده با تاکید بر اینکه همه دلیل مسلمانی ما امام حسین (ع) است درباره ارادتش به اباعبدالله حسین و اولبن مواجهه‌اش با امام حسین(ع) گفت.

داوود نماینده از دوبلورهای کشورمان با حضور در برنامه «نشان ارادت» درباره‌ امام حسین (ع) صحبت کرد و گفت که هیچ عشقی را بالاتر از امام حسین (ع) نمی‌تواند بپذیرد.

وی می‌گوید: همه‌ دلیل مسلمانیِ ما امام حسین (ع) است و حجت ما اوست.

این گوینده درباره‌ اولین مواجهه‌ی خود با امام حسین (ع) اظهار کرد: شاید ۸ یا ۹ ساله بودم که برای اولین‌ بار به هیات رفتم. مادرم همیشه می‌گفت شب چطور از هیات برمی‌گردی و ممکن است گم ‌شوی اما من دوست داشتم به هیات بروم به دلیل اینکه آن زمان بچه هیاتی معروف بود که مفهوم خاص و زیبایی داشت چون وقتی صحبت از امام حسین (ع) می‌شود، وجود ایشان به وسعت بی‌نهایت جهان، آسمان و دریا و کوه‌هاست. من در زمان کودکی این موضوع را احساس می‌کردم که وجود امام حسین (ع) چقدر ارزشمند است. مثل نم نم باران که می‌بارد و به صورتمان می‌خورد و سرمان را بالا می‌گیریم تا باران به صورتمان بخورد. امام حسین (ع) از همان زمان مثل نم نم باران به قلب من می‌بارید. به یاد دارم تهِ خیابان باغ فردوس یک بازارچه به اسم سوسکی بود و به دلیل وجود یک سقاخانه حال و هوای خاصی داشت. اسم این سقاخانه ملاقنبر بود و من در ایام محرم هر نوشته یا هر گونه تصویر از امام حسین (ع) را دور این سقاخانه نصب می‌کردم.

دوبلور مستند «حس برتر» درمورد سفرش به کربلا هم توضیح داد: زمانی که به کربلا رفتم، مردم تا ۹ شب بیشتر نمی‌توانستند در حرم حضور داشته باشند. مردم از حرم آمدند بیرون و آن چند نفری که در حرم بودند به ما گفتند نیازی نیست شما هم بیرون بیایید گفتیم چرا؟ گفتند بروید داخل حرم بنشینید. هیچ‌وقت یادم نمی‌رود که یک شب تا صبح با همان دو سه نفر به همراه امام حسین (ع) در حرم بودیم. در دوران نوجوانی و بعد از آن و همچنین الان که اینجا هستم هیچ عشقی را بالاتر از امام حسین (ع) نمی‌توانستم در دلم راه بدهم.

 

نماینده ادامه داد: یاد خاطره‌ای افتادم از استاد فرشچیان در زمانی که طراحی حرم امام رضا (ع) را انجام داده است. در مشهد با استاد فرشچیان همسفر بودم یعنی به شکل اتفاقی ایشان را در لابیِ هتل دیدم و تا پایان سفر باهم بودیم. از طراحی حرم امام رضا (ع) از او سوال کردم که گفت دست راستم از کار افتاده بود و به کشورهای خارجی رفتم و همه آن‌ها گفتند باید عمل شود.

استاد فرشچیان گفت: زمانی که به ایران برگشتم به نامه‌ها نگاه کردم که در میان نامه‌ها، نامه آستان قدس رضوی را دیدم که دعوت کرده بودند تا طراحی حرم را برعهده بگیرم. بعد از مدتی طراحی را آغاز کردیم و همه‌ کارها انجام شد و تازه متوجه شدم دستی که قرار بود عمل شود، دارد کار می‌کند. درواقع اعتقاد آدم‌ها را به سمت این می‌برد که برای مثال من کاری می‌توانم انجام بدهم که مردم و زائران زمانی که به زیارت حرم می‌آیند، به یک آرامشی هم برسند.

نماینده در پایان گفت: خواهشی دارم که از دلم می‌گویم. تقاضا دارم در انتقال‌ فرهنگ امام حسین (ع)، حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س)، حضرت علی (ع) و حضرت محمد (ص) که خیلی زیباست به نوجوانان و جوانان‌مان کوتاهی نکنیم.

به گزارش ایسنا، برنامه «نشان ارادت» به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی اجرای حسین متولیان و کارگردانی محمدعلی بای هر روز حوالی ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود و حوالی ساعت ۲۴ همان روز تکرار می‌شود.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.