Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 34106
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو قرآن تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1401 - 17:35 |

رادیو قرآن در مسیر تقویت زندگی قرآنی

رادیو قرآن در مسیر تقویت زندگی قرآنی

مدیران شبکه رادیویی قرآن با حضور در واحد امور ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) روابط عمومی صدا وسیما، ضمن گفت‌وگو با شنوندگان و مخاطبان این رادیو به سوالات آنان پاسخ دادند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، منصور قصری زاده مدیر رادیو قرآن، کیوان نژاد سیفی قائم مقام شبکه، غلامرضا احمدی مدیر گروه اطلاع رسانی، مسعود خالقی مدیر گروه علوم قرآنی و محمد امین مهدوی مدیر گروه تلاوت رادیو قرآن سه شنبه، ششم اردیبهشت در واحد امور ارتباط با مخاطبان و در نشست خبری با رسانه‌ها حضور پیدا کردند.

 

رضایت رهبر معظم انقلاب ما را مصمم تر کرد

منصور قصری زاده مدیر رادیو قرآن با اشاره به رضایت رهبر معظم انقلاب از تلاوتهای کانال تلاوت رادیو قرآن، گفت: رضایت رهبر معظم انقلاب، ما را در ماه مبارک رمضان مصمم‌تر کرد تا با تلاشی دو چندان و برنامه‌ریزی ویژه، تحولی رو به رشد را در رادیو تلاوت ایجاد کنیم.

وی با اشاره به شعار شبکه یعنی«رادیو قرآن فرصتی برای انس بیشتر با قرآن»گفت: رادیو قرآن ضمن ترویج و تبیین مفاهیم و معارف قرآنی، امسال توجه خود را به توانایی خواندن، حفظ و درک معنای آیات معطوف کرده‌ است.

وی افزود: رادیو قرآن در رمضان ۱۴۰۱ بر مباحث آوایی متمرکز شد و در بحث تلاوت و ترتیل توانست گام‌های بزرگی بردارد.

قصری زاده برگزاری جشنواره سراسری نهضت ملّی قرآن خوانی با محوریت قرآن خوانی ساده را نتیجه این توجه و تحول دانست و به علاقه‌ مخاطبان به این جشنواره اشاره کرد.

 

توجه به استعدادهای قرآنی

کیوان نژاد سیفی قائم مقام شبکه رادیویی قرآن نیز با اعلام رضایت از حضورش در واحد امور مخاطبان (۱۶۲) گفت: نظراتی را شنیدم که هم به استمرار برنامه‌ها کمک می‌کند و هم فضای جدیدی را پیش روی برنامه‌سازان می‌گذارد.

وی افزود: رادیو قرآن با همه ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد برای تحقق جامعه قرآنی تلاش می‌کند و  برنامه‌‌های آن ؛ بر  محورهای “تقویت اندیشه‌های قرآنی ، ترویج گفتار و رفتار قرآنی ، رشد علوم قرآنی  و سبک زندگی قرآنی” ترسیم  شده ‌است.

نژاد سیفی تصریح کرد: کشف و پرورش استعدادهای قرآنی مخاطبان، برای ما اهمیت دارد .

قائم مقام شبکه رادیویی قرآن با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی ۱۰۰ گفت: این جشنواره را با هدف ارتباط صمیمانه با مخاطب برگزار کرده‌ایم. این جشنواره در شب ۱۳ ماه رجب آغاز به کار کرد و در پایان نیمه شعبان، اولین قرعه‌کشی آن انجام شد . به لطف الهی این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

 

جشنواره‌ای برای آسان خواندن قرآن

غلامرضا احمدی مدیر گروه اطلاع رسانی به ویژه برنامه افطار رادیو قرآن اشاره کرد و گفت: هر روز ساعت ۱۵:۲۵ به صورت زنده با اجرای غلامرضا احمدی و مرتضی جوادی این برنامه را تقدیم شنوندگان می‌کنیم . امروز در چند تماس تلفنی، شنوندگان از این برنامه قدردانی کردند.

وی با اشاره به ویژه برنامه افطار «برآستان جانان» عنوان کرد: این برنامه چهارساعته را از میدان امام حسین (ع) در تهران روی آنتن می‌بریم که محور اصلی‌اش ترتیل‌خوانی است و موجب انس و همراهی مخاطبان با برنامه‌سازان این رادیو شده‌است.

مدیر گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن ، تعامل و هم‌افزایی میان شبکه‌ها را اتفاق مهمی دانست و گفت: امیدوارم ارتباط شبکه‌های سیما با رادیو به شکلی ترسیم شود که در برخی از برنامه‌‌ها بتوان از نقاط قوت یکدیگر استفاده کرد.

 

 آداب دعا را بدانیم

مسعود خالقی مدیر گروه علوم قرآنی نیز از تشکر و قدردانی شنوندگان از برنامه‌های رادیو قرآن گفت و تأکید کرد: رادیو قرآن مخاطبان همیشگی خودش را حفظ می‌کند و خوشحالم که ویژه برنامه‌های  ماه مبارک رمضان این رادیو شنیده شده‌است.

وی با اشاره به ویژه برنامه  سحرگاهی این شبکه گفت: «دلارام» ویژه برنامه سحر‌های ماه مبارک رمضان رادیو قرآن است که گروه علوم قرآنی رادیو قرآن تدارک دیده است . این برنامه از ۲۸ ماه شعبان تا پایان ماه مبارک رمضان هر روز به تهیه‌کنندگی سیدنورالدین سجادی و حسن رحمانی روی آنتن می‌رود.

به گفته این برنامه‌ساز قرآنی، وجه مشخصه این برنامه حضور دو کارشناس برنامه شهریار ضیاء آذری و حجت الاسلام والمسلمین حسین اسکندری است که در یک بخش ویژه به دعا و ارتباط با خالق هستی می‌پردازند. در این بخش ما مبحث چگونه دعا کردن را باز کرده‌ایم و با استناد به آیات قرآن شرایط و چگونگی بیان دعا را آموزش می‌دهیم.

 

توجه به کودکان و خردسالان

محمد امین مهدوی مدیر گروه تلاوت رادیو قرآن نیز با اشاره به پخش روزانه ترتیل یک جزء قرآن کریم توسط چهارقاری، گفت: توجه ویژه‌ای به تلاوت در ماه مبارک رمضان شده‌است و ما نیز مخاطبان را در اوقات مختلف از تلاوت آیاتی از کلام خدا محروم نکرده‌ایم.

وی به درخواست مخاطبان برای توجه به کودکان و خردسالان اشاره کرد و گفت: هر چند ما از این گروه سنی غافل نیستیم اما نیاز مخاطبان بیش از این‌هاست و باید برای برنامه‌های خاص برای این گروه سنی تدارک ویژه ببینیم.

بهره گیری از مجریان قدیمی و پیشکسوت رادیو قرآن نیز درخواست دیگر مخاطبان بود که به گفته مهدوی تلاش شده برخی از این مجریان که بازنشسته شده‌اند به عنوان مهمان به برنامه‌های مناسبتی دعوت شوند.

مهدوی متذکر شد: سلیقه مخاطبان ما بسیار وسیع است و گاهی در انتخاب تلاوت‌ها نیز باید سلیقه همه را در نظر بگیریم.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.