Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21 محرم 1446
شناسه خبر : 47600
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 08 اسفند 1402 - 11:18 |

فریبا باقری: مجری طنز باید مدیر آگاه باشد

فریبا باقری: مجری طنز باید مدیر آگاه باشد

مجری برگزیده جشنواره زیر چتر لبخند در باره ویژگی های اجرای برنامه‌های طنز رادیویی توضیحاتی ارائه كرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، سومین جشنواره «زیر چتر لبخند» روز اول اسفند ماه در حالی به كار خود پایان داد كه ۲۳ برگزیده و منتخب طناز در بخش های و موضوع های مختلف داشت.

در دومین گفتگو با برگزیدگان این جشنواره به سراغ فریبا باقری مجری برنامه «شهر فرنگ» كه به عنوان مجری زن برگزیده این جشنواره معرفی شد رفتیم .
باقری در ابتدای این گفتگو به تفاوت طنز امروز و دیروز اشاره كرد و بیان كرد، زیر زمانی كه ما كودك بودیم طنز را تنها در نمایش‌های اوستا و عبدلی و صبح جمعه یا مجله گل آقا می‌دیدیم اما امروزه در طنز مردم با گزینه‌های متنوع‌تری روبرو هستند چه در رادیو چه در تلویزیون و یا به ویژه در فضای مجازی طنازی بخشی از زندگی مردم شده است و قابل دسترس برای همه و این موضوع كار طنازان را سخت می‌كند.
این مجری طنز درباره ویژگی‌های آثار طنز گفت: طنز علاوه بر لبخند تلاش می‌كند در دل خود موضوعات و مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی را بیان كند و به شیرینی نقدی هم بر مسائل مختلف داشته باشد.
مثلاً زمانی كه رئیس جمهور به بازدید از صدا و سیما می‌آید این رادیو است كه با استفاده از ابزاری مثل طنز پیش قدم می‌شود و طنازانه بسیاری از مسائل اجتماعی و دغدغه های عوامل برنامه را به گوش مسئولین می‌رساند و یا در اجراهای مختلف این طنازان هستند كه تلاش می‌كنند گزارشی از موقعیت و دغدغه‌های خود بیان كنند و شیرینی طنز می تواند تلخی یك نقد را از بین ببرد.
مجری «شهر فرنگ» درباره این جنگ رادیویی توضیح داد، «شهر فرنگ» هم دارای فضایی طنز است كه بسیاری از موضوعات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سیاسی را با نگاه و بیانی طنز ارائه می‌كند.
مجری برگزیده جشنواره زیر چتر لبخند درباره ویژگی‌های اجرای برنامه‌های طنز در موقعیت‌های مختلف یادآور شد، یك مجری طناز باید بداهه گویی خوبی باشد و بر بسیاری از مسائل اجتماعی و روز جامعه اشراف داشته باشد، بتواند در موقعیت‌های مختلف روی صحنه یك اتفاق را طنازانه مدیریت كند و متناسب با آنچه كه پیش می‌آید بهترین عكس‌العمل را نشان دهد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.