Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 46934
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو قرآن تاریخ انتشار : 01 بهمن 1402 - 12:12 |

آشنایی با زندگی قاری برجسته جهانبخش فرجی در رادیو قرآن

آشنایی با زندگی قاری برجسته جهانبخش فرجی در رادیو قرآن

علاقه مندان جهت آشنایی با فعالیت ها و زندگینامه سایر قاریان برتر و برجسته كشور، می توانند به بخش “زندگینامه قراء” در وب سایت رادیو قرآن به آدرس WWW.radioquran.IR مراجعه نمایند.

جهانبخش فرجی در سال ۱۳۴۲ش ، در تهران به دنیا آمد . فراگیری قرآن كریم را از شش سالگی در محضر پدربزرگش – استاد مرحوم محمد شمس خرم آبادی – آغاز كرد . همچنین از محضر استادانی چند نظیر غلام حسین وجودی و مرحوم بیوك محمدی ، بهره مند شد . پس از احراز مهارت های اولیه در زمینه قرائت قرآن ، در جلسات استادان دیگری از جمله ، مرحوم ابراهیم پورفرزیب و سید محسن موسوی بلده حاضر شد تا به یادگیری فنون تخصصی در عرصه فن تلاوت بپردازد . این فعالیت ها موجب شد تا وی ، ضمن ورزیدگی در تلاوت قرآن كریم ، موفقیت هایی نیز در مسابقات قرآن به دست آورد . چنان كه در مسابقات سراسری دانشجویان كشور به سال ۱۳۶۸ش ، حائز رتبه نخست شد و در مسابقات بین المللی قرائت قرآن بنگلادش به سال ۱۳۷۴ش ، نیز مقام اول را كسب كرد . او در زمینه آموزش مبانی تخصصی قرائت قرآن نیز فعالیت هایی را انجام داد و كارشناسی مباحث صوتی در شورای عالی قرآن را نیز بر عهده داشته است . تلاوت قرآن در محافل و مجالس مختلف و رسانه ملی و همچنین سفرهای خارجی برای قرائت آیات نورانی كتاب وحی ، از جمله دیگر فعالیت های او در زمینه فن تلاوت است . وی برای این مقصود ، به كشورهایی مانند بنگلادش ، سریلانكا ، هند ، تركیه ، امارات متحده عربی ، قطر ، سوریه ، لبنان ، روسه ، آلمان ، آمریكا ، نیجریه ، غنا و عربستان سعودی سفر كرده است .
اهم فعالیت های قرآنی :
كسب رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن كریم كشور بنگلادش در سال ۱۳۷۴ – رتبه اول مسابقات سراسری قرآن كریم دانشجویان كشور در سال ۱۳۶۸ – رتبه های اول تا پنجم مسابقات قرآن كریم سازمان اوقاف وامور خیریه از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۸ – برگزاری دوره های آموزشی قرآن كریم ( تجوید ، صوت و لحن و….) از سال ۱۳۶۱ تا كنون در مساجد و مراكز قرآنی متعدد – موسس كانون قرآنی دانشگاه شریف در سال ۱۳۷۲ – عضو شورای عالی قرآن و سایر مجامع قرآنی كشور – داوری مسابقات قرآن كریم نهادها و سازمانهای دولتی وغیر دولتی – سفرهای تبلیغی به كشورهای متعدد جهت اجرای برنامه های قرآنی
آثار وتألیفات : تهیه و تولید مجموعه كتاب و نوار آموزش صوت و لحن قرآن كریم در سال ۱۳۶۹ ( آموزش كلاسیك صوت و لحن برای اولین بار در ایران )

از طریق موج اف.ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز شنونده ما باشید.

📻 fm ۱۰۰ mhz

آدرس صفحات رادیو قرآن در فضای مجازی:

🌐 www.radioquran.ir

http://sapp.ir/radioquran 🆔

https://ble.ir/radioquran_ir 🆔

https://eitaa.com/radioquran_ir 🆔

راه های ارتباطی ما:

📩 ۳۰۰۰۰۱۰۰

☎️ ۰۲۱۲۲۰۵۱۶۳۲_۰۲۱۲۲۰۴۳۰۱۷

تلفن گویا:

☎️ ۰۲۱۲۷۸۶۰۱۰۰

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.