Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 43156
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 14 مرداد 1402 - 15:01 |

آغاز پخش مستند هنرمند فقید جلال ذوالفنون در «نیستان» رادیو فرهنگ

آغاز پخش مستند هنرمند فقید جلال ذوالفنون در «نیستان» رادیو فرهنگ

پخش مستند هنرمند فقید جلال ذوالفنون موسیقیدان سرشناس از امشب ۱۴ مرداد در برنامه «نیستان» رادیو فرهنگ آغاز می شود.

به گزارش هنرصدا، این مستند در سال ۱۳۸۶ضبط شده و برای اولین مرتبه از رادیو پخش می شود‌.جلال ذوالفنون در سال ۱۳۱۶ در آباده متولد شد. او در كودكی به همراه خانواده‌اش به تهران آمد و فراگیری موسیقی را در ۱۰ سالگی در خانواده‌ای اهل موسیقی شروع كرد. او برای ادامه تحصیل به هنرستان موسیقی ملی رفت و در آنجا با سازهای دیگر چون تار و ویلن آشنا شد.
همچنین ذوالفنون هم‌زمان با تاسیس رشته موسیقی در دانشكده هنرهای زیبا، به آنجا راه یافت. وی از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را روی سه‌تار متمركز كرد و چندین اثر مكتوب نیز در این زمینه تالیف و منتشر كرده است.ذوالفنون در بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر كه اواخر بهمن سال۱۳۹۰ در تالار وحدت برگزار شد به عنوان هنرمند برجسته موسیقی سنتی مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.همچنین كتاب «سه‌تار و نغمه‌های آشنا» كه درباره مكتب سه‌تار نوازی ذوالفنون است سال۹۰ توسط نشر هستان منتشر شد.جلال ذوالفنون، نوازنده پیشكسوت سه‌تار و صاحب آثار مكتوب درباره موسیقی، یكشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ به علت خونریزی داخلی در سن ۷۴ سالگی در بیمارستان البرز شهر كرج درگذشت.
«گل صدبرگ موسیقی ایران» و «موسیقی سنتی ایران: آموز سه‌تار» از جمله آثار مكتوب این موسیقی‌دان پیشكسوت است.بخش دیگر برنامه دكتر محمد علی مراتی دبیر جشنواره موسیقی اقوام گزارش مفصلی از اجرای این جشنواره موسیقی خواهد داد.مجله رادیویی موسیقی نیستان با هدف تحلیل، بررسی و پخش موسیقی ایرانی به همراه آخرین رخدادهای این حوزه به تهیه كنندگی یلدا احتشامی و گویندگی لیدا وحیدی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو فرهنگ موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.