امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
- بررسی سیره امام صادق(ع) در رادیو ایران
- سوگواری رادیو ایران در شهادت امام جعفرصادق(ع)
- ویژه برنامه های رادیو ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) اعلام شد
- کامران نجف زاده؛ از خبرنگاری تا مجری گری و مستندسازی
- «کوی محبت» با اجرای مهدی اعرابی روی آنتن می رود
- همراه با کاروان شعر و موسیقی کرمانشاه در رادیو ایران
- معرفی کرمانشاه در «زیرآسمان ایران» رادیو ایران
- آواز ایرانی یادنامه غلامحسین بنان در«ایل بانگ» رادیو فرهنگ
- تجهیزات پزشكی به روایت «فصل دوم» رادیو سلامت
- «آجرچین» با گویندگی ۱۴ نفر دوبله شد
آمار شنوندگان فصل بهار رادیو منتشر شد
مرکز تحقیقات صداوسیما نظرسنجی از مردم درباره برنامههای صدای رسانه ملی و شبکههای رادیویی را در فصل بهار ۱۳۹۹ منتشر کرد. بر این اساس، ۳۲٫۱ مردم در این فصل شنونده برنامههای رادیو بودند و به صورت میانگین دو ساعت در شبانهروز به رادیو گوش سپردهاند، ۵۸٫۸ درصد از آنها بیشتر روزهای هفته (چهار روز و بیشتر) به رادیو گوش دادهاند و این رسانه صمیمی توانسته رضایت ۷۳٫۴ درصد شنوندگان را جلب کند.
به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این نظرسنجی که در ۳۱ شهر دارای مرکز صداوسیما و تهران انجام شده، نشان میدهد شبکههای رادیویی آوا (۱۳٫۷ درصد)، جوان (۱۳٫۲ درصد) و ایران (۱۲٫۷ درصد) پرشنوندهترین شبکههای رادیویی در فصل بهار بودهاند.
بر اساس این نظرسنجی، از میان قالبهای برنامههای رادیو، قالبهای خبر (۵۰٫۶ درصد) و موسیقی (۴۵٫۵ درصد) بیشتر از دیگر برنامهها شنونده داشتهاند.
این نظرسنجی اطلاعات جالب دیگری را هم درباره مخاطبان رادیو ارائه داده، از جمله اینکه مردان بیشتر از زنان مخاطب رادیو بودند و افراد ۵۰ ساله و بزرگتر بیشتر از بقیه گروههای سنی، شنونده برنامههای صدا بودهاند.
پرشنوندهترین ساعات گوش دادن به برنامههای صدا هم صبحها ساعتهای ۹ تا ۱۰ (۳۴ درصد) و ۸ تا ۹ (۳۲٫۶ درصد) و بعدازظهرها ساعت ۱۷ تا ۱۸ (۳۰٫۵ درصد) بوده است.
در نمودار زیر درصد شنونده شبکههای صدا در فصل بهار در بین پاسخگویان به این نظرسنجی از نظرتان میگذرد.
بررسی مخاطبان رادیوی پایتخت هم نشان میدهد رادیو تهران توانسته ۳٫۲ درصد مخاطب به خود جذب کند.
بر اساس این نظرسنجی، بیشتر مخاطبان (۵۷٫۱ درصد) رادیو را در منزل گوش میدهند و خودروی شخصی (۴۹٫۹ درصد)، محل کار (۷٫۶ درصد) و تاکسی، اتوبوس و … (۵٫۵ درصد) محلهای دیگری هستند که مخاطبان در آنها به رادیو گوش میسپارند. (جمع درصدها به این خاطر از ۱۰۰ بیشتر است که هر پاسخگو میتوانست بیشتر از یک پاسخ را انتخاب کند.)
همچنان رادیوی خودرو (۵۰٫۵ درصد) رایجترین گیرنده مورد استفاده برای شنیدن رادیو است و در رتبههای بعدی رادیوی معمولی (۳۷٫۹ درصد)، تلویزیون شامل رادیونما، گیرنده دیجیتال و گیرنده ماهواره (۲۱٫۳ درصد)، رادیو تلفن همراه شامل برنامک رادیو، ایرانصدا، رادیو اف.ام گوشی همراه و … (۸٫۹ درصد) و رایانه شخصی (۰٫۲ درصد) قرار دارند.
نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان میدهد ۸۳٫۳ درصد از مخاطبان رادیو برای گوش دادن به برنامههای صدای رسانه ملی، خودشان رادیو را روشن میکنند و ۱۶٫۷ درصد هم گفتهاند به واسطه گوش دادن دیگران به رادیو مخاطب برنامههای رادیو شدهاند.
از میان کسانی که خودشان رادیو را روشن میکنند، ۶۸ درصد گفتهاند به صورت هدفمند برنامه یا شبکه خاصی را برای شنیدن انتخاب میکنند.
در نمودار زیر رتبهبندی قالبهای محبوب شنوندگان رادیویی از نظرتان میگذرد.
چون هر پاسخگو میتوانست بیش از یک پاسخ بدهد، جمع درصدها بیش از ۱۰۰ است.
هنرصدا/ حامد بهجتی
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.