Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 28778
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 12 شهریور 1400 - 9:30 |

آیین سپاس از روح‌انگیز شریفیان در رادیو فرهنگ

آیین سپاس از روح‌انگیز شریفیان در رادیو فرهنگ

برنامه « آیین سپاس» ویژه بزرگداشت روح‌انگیز شریفیان ؛ نوبسنده و مترجم معاصر ، جمعه ۱۲ شهریور ماه از رادیو فرهنگ پخش می شود.

برنامه «آیین سپاس» که‌ در گروه کتاب رادیو فرهنگ تولید شده، این هفته به گرامیداشت و روایت زندگی و آثار «روح‌انگیز شریفیان »اختصاص یافته است.
روح‌انگیز شریفیان (متولد ۱۳۲۰، تهران) با دریافت دیپلم ادبى و تکمیل دوره موسیقى (پیانو) در کنسرواتوار تهران براى ادامه تحصیل عازم وین شد. رشته روانشناسى، گرایش تعلیم و تربیت را در دانشگاه و همزمان، موسیقى و پیانو را در کنسرواتوار وین فراگرفت. اولین کار ادبى او مجموعه داستان کوتاه «دست‏هاى بسته» بود که در سال ۱۳۷۰ منتشر شد، و اولین مجموعه مقالات تربیتى او به نام «مامان من ترا دوست ندارم» در سال ۱۳۷۲ به چاپ رسید.
از دیگر آثار ایشان می‌توان «آخ آخ باز دعوا کردی»، «روزی که هزار بار عاشق شدم»، «چه کسی باور می‌کند، رستم» (برنده جایزه بنیاد گلشیری در سال ۱۳۸۳)، «اخم‌هایت را باز کن، دلم گرفت»، «کارت پستال»، «سال‌های شکسته» و «دوران» را نام برد.
او همچنین سه کتاب از جودیت کر به نام‌های «وقتی هیتلر خرگوش صورتی مرا ربود»، «بمب روی خاله مامانی» و «کودکی دوردست» و کتاب «عشق سرخ» (ماکسیم لئو) را به فارسی ترجمه کرده است.
ترجمه انگلیسی و آلمانی کتاب «چه کسی باور می‌کند، رستم» از سوی انتشارات اچ اس مدیا و ترجمه انگلیسی کتاب‌های «آخرین رویا» و «دوران» از سوی انتشارات مزدا منتشر شده است.
در این برنامه، محمدرضا قانون‌پرور، اسدالله امرایی، یاسمن خلیلی فرد، لادن نیکنام و علی دهباشی به بررسی جنبه‌های مختلف آثار روح‌انگیز شریفیان می پردازند.
علاقمندان می توانند« آیین سپاس» را ساعت ۱۲:۰۰ به تهیه کنندگی معصومه سادات علوی نکو روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.