Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 13240
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 26 شهریور 1398 - 14:23 |

آیین پاسداشت استاد لطفی در «فرزانگان فرهنگ»

آیین پاسداشت استاد لطفی در «فرزانگان فرهنگ»

برنامه رادیویی «فرزانگان فرهنگ» سه شنبه ساعت ۱۷:۳۰ به زندگی و آثار استاد محمدرضا لطفی نوازنده فقید تار و آهنگساز ایرانی اختصاص دارد.

برنامه فرزانگان فرهنگ روزهای سه شنبه از رادیو فرهنگ پخش می شود. این برنامه تا از دیدگاه خانواده، دوستان و آشنایان و شاگردان استاد لطفی زندگی هنری این نوازنده و موسیقی دان ایرانی را بررسی کند.
این برنامه با اجرای بهروز رضوی ، برای مخاطبان دریچه ای را به زندگی و آثار مفاخر فکر وفرهنگ هنر ایران زمین گشوده و از مراحل زندگی و آثار اندیشمندان ایرانی سخن می گوید .

مجموعه برنامه فرزانگان فرهنگ در آیین گرامیداشت استاد «محمدرضا لطفی» با حضور و همراهی شخصیت هایی همچون شهرام ناظری، عبدالوهاب شهیدی، جمشید عندلیبی، سیدعلیرضا میرعلینقی، هوشنگ جاوید، صدیق تعریف، داریوش طلایی، علیرضا قربانی(خواننده و آهنگساز)؛ محمدگلریز(خواننده)؛ حمید متبسم (آهنگساز و نوازنده) محمد معتمدی(خواننده) نسترن هاشمی (مدرس موسیقی و نوازنده سنتور) دکتر محمدعلی مرآتی (پژوهشگر موسیقی اقوام) علیرضا جواهری (پژوهشگر موسیقی) محمد قوی حلم ؛ بیژن کامکار ؛ کیوان ساکت ؛ بهاره فیاضی، دکتر جین لویسون، دکتر ایرینا آبرامنکو، دکتر دریا ارس، بیژن پیرنیا، و تنی چند از چهره های هنری؛ فرهنگی و موسیقی ایران و جهان ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ آغاز می شود.

محمدرضا لطفی؛ استاد برجسته تار و سه‌ تار متولد ۱۷ دی ماه ۱۳۲۵ در گرگان است که در سال ۱۳۹۳ دارفانی را وداع گفت. او یکی از موثر‌ترین شخصیت‌های موسیقی سنتی ایران و نوازنده تار و سه تار و آهنگساز و پژوهش گر موسیقی ایرانی بود.

در این مجموعه برنامه که حاوی سخنرانی ها و صداها ارزشمند و اجراهای منحصر به فرد از گنجینه های خصوصی استاد کمالیان و تهیه کننده برنامه حسینی باغسنگانی از استاد لطفی است .
برنامه «فرزانگان فرهنگ» ادامه برنامه « صدسال فرهنگ» این شبکه رادیویی است که از سال۱۳۷۸تا کنون از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می شود .

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.