Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 34090
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1401 - 11:35 |

آیین گرامیداشت دکتر موحد در رادیو فرهنگ

آیین گرامیداشت دکتر موحد در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ در برنامه «فرزانگان فرهنگ» به طور ویژه از مقام محمدعلی موحد، مولاناشناس و شمس‌شناس کشورمان قدردانی می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «فرزانگان فرهنگ» هر بار پرونده یکی از مفاخر فرهنگ و ادب گشوده می‌شود و این بار نوبت به بزرگداشت دکتر محمدعلی موحد رسیده است.
این برنامه قصد دارد در چندین قسمت به بررسی شخصیت، زندگی و آثار این ادیب بزرگ بپردازد.
در این فصل از مجموعه رادیویی «فرزانگان فرهنگ» زندگی علمی ادبی و پژوهشی دکتر موحد در گفت‌وگو با خانواده و نزدیکان و شاگردان وی تشریح می‌شود.
همچنین قرار است در چندین نوبت خودشان نیز در این برنامه حضور یابند و از زندگی و آثارشان بگویند که احتمالا برای دوم خردادماه که سالروز میلادشان است، ویژه برنامه ای به این مناسبت تدارک دیده می‌شود.
مجموعه برنامه «فرزانگان فرهنگ» از روز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت، ساعت ۱۶ از رادیو فرهنگ آغاز می‌شود و به مدت سه ماه در رادیو فرهنگ تدوام خواهد داشت تا اندیشمندان و ادیبان برجسته از ایران و جهان بتوانند نظرات خود را درباره دکتر موحد به گوش شنوندگان مشتاق این برنامه برسانند.
بهاء‌الدین خرمشاهی، محمدرضا شفیعی کدکنی، مصطفی ملکیان، اصغر دادبه، علی‌اصغر محمدخانی، احمد مهدوی دامغانی استاد دانشگاه‌هاروارد؛ مهدی محقق، اکبر ایرانی، علی اشرف صادقی، عبدالله انوار، جمشید کیانفر، احمد سمیعی گیلانی، رضا داوری اردکانی، محمّد طاهری خسروشاهی، محمد روشن، سید حسین نصر، تقی پورنامداریان، کامران فانی، حسن انوری، هوشنگ مرادی کرمانی،ژاله آموزگار، هوشنگ رهنما، توفیق سبحانی، نصرالله پور جوادی، ضیاء موحد، صمد موحد، حسین معصومی همدانی، سید علی آل داوود، محمد رضا راشد محصل، ریکاردو زیپولی از ایتالیا؛ چندرشیکهر و احمد اخلاق آهن؛ شریف حسین قاسمی، دکتر حسن چفتجی از ترکیه و تنی چند از نامداران حوزه پژوهش ادبی میهمانان این برنامه خواهند بود تا درباره دکتر محمد علی موحد صحبت کنند.
گفتنی است: در این برنامه، مهمانانی از کشورهای مختلف نیز حضور خواهند یافت تا شخصیت استاد موحد را از زوایای مختلف علمی و ادبی و فرهنگی بررسی کنند.
برنامه «فرزانگان فرهنگ» به تهیه کنندگی حسینی باغسنگانی روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.